Jag gillar att se träet, jag har ej bestämt mig för om jag ska måla denna. Om jag målar vet jag heller inte vilken färg jag ska välja och om det finns någon anledning till att välja någon specifik färg i själva lådutrymmet.
El panelen är en kvadrat i storleken 12"x12", hålet är utsågat för ett av mina 8" teleskop. Det går att göra andra frontstycken för andra storlekar, t ex om man skaffar sig ett 12" teleskop i framtiden. Tanken är att man trär på hela flatboxen på teleskopet vilket fungerat bra med de tester jag gjort.
Med panelen tänd så ser den ut så här. Med panelen släckt En träfog gjort med notningsteknik, passformen är närmast lätt presspassning i träet och ingen efterbearbetning har gjorts efter limning av fogen. Definitivt inga träpluggar! Lådan öppnad med el panelen tänd, här syns även fästet för el panelen som är byggt av björk. Fördelen med detta bygge förutom att den blev väldigt snygg är att den även är platt då måtten är 400x400x67 mm, den går lätt att plocka undan och förvara. Det är förresten första gången jag visar upp mina snickerier här på Astronet. Hoppas detta bygge kan ge inspiration