Värmande midvinterkyla - Göran Strand

Bilder från galleriet
Post Reply
gost
spamtest: JA

Värmande midvinterkyla - Göran Strand

Post by gost »

Ny bild i galleriet
Objekt: Värmande midvinterkyla
Exponering: 6 sek @ f6 ISO 800
Fotograf: Göran Strand
Kommentar: Januari brukar kunna bjuda på bitande kyla och kristallklara kvällar. Att få vara ute och fotografera under dessa förutsättningar är helt fantastiskt själsligt, men inte kroppsligt. Fotografering och bitande kyla är ingen vidare kombination, åtskilliga är dom nätter när jag kommit hem sent och lagt mig i sängen, totalt genomfrusen från topp till tå. Men ändå värmer tanken av att jag fick med mig några riktigt bra bilder hem.

Den här bilden är en sådan bild, fullmånens sken belyser scenen och Jupiter hänger där klart lysande som en ledstjärna som visar vägen hem till den sprakande värmen framför den öppna spisen i stugan. Fattas bara lite rök ur skorstenen :-)

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Robert
Site Admin

Re: Värmande midvinterkyla - Göran Strand

Post by Robert »

Ser ut som ett vackert vintervykort nästan.

Fast det är sällan man ser planeter i bakgrunden på dem :)
Jonas

Post by Jonas »

Hejsan,
Jag läser allt men är för lat att kommentera det mesta men nu kan jag inte längre låta bli!
Göran, du levererar den ena fantastiska bilden efter den andra. Panoramabilden är riktigt häftig och bilden på stugan tycker jag förmedlar väldigt mycket i sin enkelhet; man kan riktigt känna den torra kylan, se den krispigt klara himlen och känna lukten av snön. Man njuter! Bravo! Mer sådant!
Bästa Hälsningar
Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Peter R

Post by Peter R »

Vilken otroligt vacker bild, avskalad och inbjudande. Och den förmedlar både kylan och värmen.
Jag var nog i rätt sinnesstämning för jag tittade på den sent igår kväll när jag själv kom in efter 5 timmars plåtande i kylan. Det var förvisso bara -5° här i Stockholm men det räcker för att knäskålarna ska bli rejält genomfrusna.
Som tur är så glömmer man ofta kylan så länge man är ute och fotograferar.
Din nya Lego kamera verkar funka bra :-)

/*Peter R
gost

Post by gost »

Tack för era kommentarer. Visst är det härligt att fota i kylan, väldigt uppfriskande för själen.

Legokameran levererar klart över förväntan :)

Return to “Bilder”