Vi arrangerar ett webinar (i Zoom) om därgnovor med Ass Prof Deanne Coppejans från Northwestern University, USA. Webinaret kommer att hållas på engelska. Upplägget är att Deanne håller en presentation på 30-40 min, därefter diskussion med deltagarna. Deanne har själv forskat en del på SS Cyg och just kataklysmiska sjärnor är en del av hennes centrala fält. Hon publicerade för några dagar sen en artikel om ett nytt eruptivt objekt, t ex (superspännande!). Vi är ju flera som har obsat SS Cyg så här är ett utmärkt tillfälle att fördjupa förståelsen av vad det är vi håller på med.

Webinaret kommer att äga rum kl 19 en dag de närmaste veckorna. För att vi ska hitta en dag som funkar för så många intresserade som möjligt är här en Doodle:
https://doodle.com/poll/6y9tzq54wqwivtdn" onclick="window.open(this.href);return false;
Gå in via länken och säg när du kan vara med! Senast på torsdag den 18/6 vill jag kunna meddela Deanne när vi kör detta.
(Blir det här bra så tänker jag mig att vi kan följa upp med fler webainer av ungefär samma format framöver)
Magnus