Timelapse med norrsken mm. - Martin Fransson

Bilder från galleriet
Post Reply
Martin F
spamtest: JA

Timelapse med norrsken mm. - Martin Fransson

Post by Martin F »

Ny bild i galleriet
Objekt: Timelapse med norrsken mm.
Exponering:
Fotograf: Martin Fransson
Teleskop: Samyang 14/2.8
Kamera: Canon EOS 5D mk II
Kommentar: En stillbild från norrskenet häromdagen. Bilden ingår i en av timelapse-sekvenserna i min nya film som jag satt ihop:

https://youtu.be/pTmcciu7Qyk

Har lagt till fler klipp och bilder och försökt få till bättre HD-kvalitet men det är nånting med komprimeringen som strular för vissa klipp. Hur som helst, är ganska nöjd just nu. Har fått med det mesta jag är nöjd med från de senaste 2 åren.

DSO, norrsken, astroscapes, nattlysande moln, komet, månen, superblodmånen mm :)

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Peter R

Re: Timelapse med norrsken mm. - Martin Fransson

Post by Peter R »

Väldigt snygga sekvenser och fina bilder, vi har vant oss vid bilder i toppklass från dig.
Jag tittade på innehållet och inte till komprimeringsartefakterna men den enda som slog mig var Månen som en kort stund såg ut som om den var uppbyggd av Legoklossar, i övrigt var det hög kvalité och fina färger.
Det enda jag kan anmärka på, och det är menat i största allmänhet och inte speciellt för din film, är att jag tycker att stillbilder förstör tempot i filmer när de blandas med time-lapse, oavsett hur snygga dessa bilder må vara.

/*Peter R
Martin F

Post by Martin F »

Tack för dina synpunkter Peter!

Det där månklippet ska jag försöka fixa. Originalfilen har inget sånt utan det kommer vid exporten från Moviemaker av nån anledning.

Jag tar din tanke om stillbilder i beaktande :) Kanske jag får ihop till en film med bara timelapse snart. Har en del dagsljussekvenser på lager också men temat blir mer splittrat då.
Nokturner

Post by Nokturner »

Jättetjusig film med massor av fina bilder och klipp! En fantastisk samling material. För mig fungerar mixen av stillbilder och timelapses utmärkt, bara förhöjande.

Return to “Bilder”