De oblygas salong på McNeil AB

Bilder från galleriet
Post Reply
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

De oblygas salong på McNeil AB

Post by skafar65 »

Hej

De oblygas salong startade i vecka och undertecknad är en av utställarna på denna. McNeil i Helsingborg som jag jobbar på tillverkar Nicorette produkter som de flesta kanske känner till? Företaget har en aktiv konstförening (Leonardo, skapades redan på gamla LEO tiden för över 40 år sedan) med över 300 medlemmar. På utställningen finns allt från näverkonst, knyppling till "vanlig" konst och så då fotokonst som man själv kanske hamnar under. Bilden nedan visar mina "verk" dagen innan som jag tyckte blev en kul bild. "Tavlorna" som jag spikat fast lister på ligger utlagda på vårt trädäck vilket ger en spännande effekt. Bilderna som är i högsta upplösning är uppblåsta på upp till 1,5 x1 meter stora vinyldukar blev faktiskt riktigt bra (om jag får säga det själv) :) Kanske dyker det upp någon bild från utställningen i veckorna fram över.

Image

Trevlig Midsommar! //Micke
Peter R
Posts: 2596
Joined: 2006-05-11 17:53:59

Re: De oblygas salong på McNeil AB

Post by Peter R »

WOW, ser mycket spännande ut. Lycka till med utställningen.

/*Peter R
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: De oblygas salong på McNeil AB

Post by Robert »

Ser fram emot en rapport om utställningen ooch gärna lite bilderp å hur det såg ut därifrån med.
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: De oblygas salong på McNeil AB

Post by skafar65 »

Hej i "sommarvärmen"!

Min semester har börjat nu, det märks på vädret! I brist på annat kommer här några bilder från utställningen som blev väldigt lyckad måste jag säga!

Image

Sista dagen på de Oblygas salong på McNeil i Helsingborg. Utställningen varade i ca en månad och där ställdes ut allt från knyppling till Astrofoto. Jag fick många possitiva reaktioner från mina arbetskamrater. Tackar för det! Frågorna var också många och jag hade väl ett par spontana "föredrag" inför nyfikna åskådare :)

Image

Bilderna är upptryckta på kanvas och den största är ca 800x1200. Bilderna går att beställas via AstroSweden AB. http://www.astrosweden.se Man kan även få sina egna bilder upptryckta, (behöver inte vara astronomifoto).

Mvh //Micke
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: De oblygas salong på McNeil AB

Post by Robert »

Ser ut som det blev lyckat i så stort format. Har själv funderat på dra upp nån bild stort någon gång men det har inte blivit av ännu.

Return to “Bilder”