Astrofotodelar

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
MaxU
Posts: 9
Joined: 2020-05-02 23:50:35
spamtest: JA
Location: Skåne

Astrofotodelar

Post by MaxU »

Hej,

Säljer av lite av mina saker för att göra plats. Hela kittet är väl lämpat för nybörjaren som vill astrofota och vill ha en prisvärd start. Det mesta finns med förutom montering och guidetub/ guidekamera.

Har lagt upp en annons på Marketplace, Facebook där bilder finns:

https://www.facebook.com/marketplace/it ... 912343235/

Kort beskrivet:

1. Ikharos 70ED 420mm f/6 doublet, utmärkt resekikare. Begagnad med visst slitage, fullt fungerande.
Medföljer daggband, field flattener, bahtinov mask och transportlåda. Saknar sökare (fästet finns dock).
- 2000:- (SÅLD)

2. Astromodifierad canon 600D, fullt fungerande. Moddad av mig själv. Ingår ett batteri + dummy batteri för att koppla i vägguttag.
-1800:- nytt pris!

3. Astronomik L3 clip in filter, uv/ir filter som hjälper mot kromatisk abberation. Funkar utmärkt med den lilla ED doubletten.
- 800:- nytt pris!

4. Stellamira 0.8x reducerare, för teleskop med f/6-7, mycket prisvärd reducerare och passar bra till t.ex. skywatchers doubletter.
-1200 :-

5. Baader protective T-ring med klarglas filter. Mycket bra och precis T-ring, kan hålla normala 2" filter och har gängor för m42/m48 och 2" nos.
-700:- nytt pris!

6. Kompakt vixen dual mount för lättare teleskop. Passar vixen hållare och kan bära teleskop + sökare/ guide teleskop.
-400:- (SÅLD)

Ej längre paket, sakerna kan köpas separat och jag kan skicka paket om så behövs.

Finns i södra sandby, Skåne.

Mvh
Max

Return to “Säljes”