Skymax-102 OTA m. tillbehör

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Skymax-102 OTA m. tillbehör

Post by Miska »

Det är dags för att hitta ett nytt hem för mitt första teleskop då jag är i akut behov av en ny laptop för astrofoto.

Säljer bort min Maksutov Skymax-102T med rödpunktssikte och 2 st 1.25" okular (10 mm och 25 mm) samt 1.25" diagonal, då jag har ingen användning av teleskopet. Med på köpet kommer en axelväska som tillhör Skymaxen.
Sparsamt använt, vid enstaka gånger när jag själv var ny inom astrofoto.
Nypris 2995 kr.

Säljer även bort ett Explore Scientific Sun Catcher solfilter storleksanpassad för just Skymax-102 OTAn. Med detta filter kan man titta/fota solen med i vitljus-teknik, dock är solen orange med hjälp av filtret.
Använd vid ett tillfälle.
Nypris 329 kr.

På köpet får du även en T-ring för Nikon, värd ca 300 kr.
Teleskopet är bra för nybörjare som vill titta på månen eller de stora jättarna.
Går utmärkt att användas för solförmörkelse också som synes på en av bilderna.
Släpper hela kalaset för 2000 kr.

Finns söder om Stockholm.
Om det måste skickas står köparen för frakten (rek med kollinr) som är 149 kr. Vid distansköp skickar du pengar via Swish och du får kollinumret från mig till det nummer du Swishat från.

Gör helst affärer öga-för-öga och kan ta mig till Stockholms city.
Har Swish men accepterar också kontanter.
Skambud undanbedes!

Annonsen finns på Facebook också (bl.a. på Astropixlar Köp & Sälj av Astroprylar)

Vid intresse, kontakta mig på miska.saarikko(a)gmail.com
skywatcher_skymax_102_ota (1).jpg
skywatcher_skymax_102_ota (1).jpg (47.54 KiB) Viewed 1022 times
solareclipse-square.jpg
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA

Return to “Säljes”