Månadens bild i AT

Nyheter för Alingsås Astronomiklubb
Post Reply
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Månadens bild i AT

Post by Robert »

Från Alingsåstidningen:
Robert Wahlströms intresse för astronomi och fotografering går hand i hand. Bilden av Andromedagalaxen tog han en stjärnklar kväll hemma i trädgården, mitt i Alingsås.

Bland alla vackra vintermotiv, som kommit in till AT-läsarnas bildsida Favoritbilden, under januari fastnade tidningens jury för Roberts fina bild av galaxen. Den är alltså månadens bild.....
Läs mer här på AT's hemsida

Image

Jag blev överraskad när de ringde från tidningen och berättade att jag hade tagit månadens foto och att de ville ha en liten intervju. Det finns väldigt många fina vinternaturbilder i bildgalleriet så jag lade in en galaxbild som lite kontrast.

/Robert
User avatar
Timo
Posts: 1114
Joined: 2005-12-10 00:08:59
Location: Immeln

Re: Månadens bild i AT

Post by Timo »

Då får vi gratulera dig Robert !
Ge nu en bra intervju a la Kalla och berätta att det ligger mycket träning bakom för att ta en sådan bild :D
Och det stämmer ju ....
Timo
(Det var skidtävling i Canmore idag som Kalla vann om nu någon av er mot förmodan missat det... hmm)
Everything has beauty,but not everyone sees it. Confucius
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Månadens bild i AT

Post by Bengt »

Jättekul för dig Robert!

Riktigt trevlig litet reportage också!

Grattis !


Bengt
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: Månadens bild i AT

Post by skafar65 »

Hej Robert och grattis till publiceringen! Lustigt nog publicerades även en av mina bilder i Helsingbogs Dagblad idag! Ingen tävling men trevligt ändå. Bra för vår hobby med lite publicitet då och då.
http://hd.se/lasarbilder/2010/02/02/las ... uari-2010/

Ha det gott! //Micke

Return to “Nyheter”