Drömmen om ett Messiermaraton

Här kan du skriva om observationer som du har gjort.
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

Re: Drömmen om ett Messiermaraton

Post by Håkan N »

Katarina !

Du borde åka till southern California !
( i detta liv om du inte varit dit )
Jag är med i Riversideklubben och åker du dit tar Alex god han om dig/er.
Alex har frågat mig flera gånger att komma med ut dit.
Jag och Alex var ju på OSP 2015 och han skrev om det i deras klubbtidning då.
Trevlig film du la in ( 2015 ) med schysst steel guitarr al'a Bakersfiels soundet i bakrunden och roadmovie ut från LA.
Kennedy Optics ligger inte långt därifrån. Han gör goa feta Newton speglar i hög klass.
Pensak's Eyepiece etc har enorm kunskap och säljer grejjer och brukar vara där med.
Jag tröttnar aldrig på US eller västkusten.
Började åka i mitten an av 80 talet. Tyvärr missade jag astron vs racingen i stor del av livet, men nu ska det bli astro framledes !
Jänkarna är bra på att leka så det blev inte sista gången jag var där även om racingen nu avtog privat även om jag än jobbar i det.

Jag åker på OSP 2017, hänger du på ??
User avatar
Katarina H
Posts: 619
Joined: 2011-11-18 14:13:55
spamtest: JA

Re: Drömmen om ett Messiermaraton

Post by Katarina H »

@Timo Tack! Jag vet faktiskt inte om det är första till Sverige. Till ganska nyligen kunde man på deras site se vilka som fått diplomen men de verkar ha tagit bort den möjligheten nu.

@Håkan N. Jo där är du spot on...hade absolut velat komma till södra Kalifornien nån gång - i detta liv helst :D Men det är ändå i trädgården bästa obset sker - pga flexibiliteten. Tar en sak i taget. Till våren blir det ju Messiermaraton i Beddingestrand!
10x25 - 7x30 - 11x56 - 15-45x65 - 15x70 - ETX90 - 8" dob
User avatar
Torbjörn
Posts: 1377
Joined: 2012-11-24 14:05:37
spamtest: JA
Location: Stenungsund

Re: Drömmen om ett Messiermaraton

Post by Torbjörn »

Ja här hade ni verkligen anledning att fira, det var ett fint certifikat du fått :good: Du har varit flitig med dina kikare. Nu är det bara att hoppas på att molnen lättar snart för det kliar i fingrarna att komma ut och obsa.

/Torbjörn :)

Return to “Observationer”