Håller på att få gråa hår. LRGB exponeringar tagna med en monokrom-kamera, alla stackade för sig i Deep Sky Stacker. Nu vill jag kombinera ihop dessa i Pixinsight. Igår fungerade det men idag är det stört omöjligt. Får bara upp texten "Combination cannot be executed on grayscale images". Vad gör jag för fel?
LRGB i Pixinsight HJÄLP
- Polarlight
- spamtest: JA
LRGB i Pixinsight HJÄLP
Hej!
Håller på att få gråa hår. LRGB exponeringar tagna med en monokrom-kamera, alla stackade för sig i Deep Sky Stacker. Nu vill jag kombinera ihop dessa i Pixinsight. Igår fungerade det men idag är det stört omöjligt. Får bara upp texten "Combination cannot be executed on grayscale images". Vad gör jag för fel?
Re: LRGB i Pixinsight HJÄLP
Använder du LRGBCombination-modulen eller ChannelCombination?
Är bilderna registerade/alignade med varandra?
Med vänlig hälsning,
/Daniel
Med vänlig hälsning,
/Daniel
Min astrofotoblogg: http://danielfranzen.wordpress.com
- Polarlight
- spamtest: JA
Re: LRGB i Pixinsight HJÄLP
LRGBCombination-modulen, men nu funkar det helt plötsligt igen.Frazze wrote:Använder du LRGBCombination-modulen eller ChannelCombination?
Med vänlig hälsning,
/Daniel