Resultatet blev häpnadsväckande bra, se själva...

Under en timme satt jag och lekte med kameran, riktade den åt olika håll, och den här bilden är typisk för hur många stjärnor jag såg, 5s exponering. Inga dark, flat eller annat, en bild direkt från kameran. Rena myllret av stjärnor jämfört med vad jag ser i min vanliga guidetub.
Men frågan om det var någon precission var kvar, så jag tog en serie på 24 bilder om 5s vardera, körde dom genom Iris där jag bestämde positionen för en gemensam stjärna i alla bilderna. Genom att kameran låg still så rörde sig stjärnorna under bildserien och optimalt skulle den rörelsen bilda en rät linje om jag plottade den.
Så här ser det ut i Excell...

De två första kolumnerna visar rörelsen i RA och Dec angivet i pixels, i nästa kolumn har jag normerat och skalat RA värdena för att få en kurva som är jämförbar med vad jag ser i min vanliga guider, den kolumnen är skalad i bågsekunder.
Den översta grafen visar rörelsen i pixels och den understa visar avvikelsen från den ideala kurvan i bågsekunder, ser inget sämre ut än vad det gör med mitt vanliga guideteleskop.
Givetvis kommer jag att göra fler prov men så här långt ser det häpnadsväckande bra ut, guidning i paradiset

Anders
EDIT: Den nedre grafen är skalad i bågsekunder, inte pixels som jag råkade skriva.