Losmandy problem

Tekniska beskrivningar rörande monteringar, drivning, elektronik etc.
Post Reply
Miguel
Posts: 26
Joined: 2011-09-04 18:17:06
spamtest: JA

Losmandy problem

Post by Miguel »

Hej,

jag har en ca 6 år gammal Losmandy HGM Titan50 med gemini, den har fungerat utmärkt till för ett par veckor sedan.
Det verkar vara någon form av glappkontakt, displayen visar emellanåt, oftare och oftare bara 2 st konstiga tecken.
har provat att byta batteriet i geminin utan att det gjorde någon skillnad. Tänkte köpa en ny kabel till handkontrollen
men det var ju lättare sagt än gjort, såna där gamla grejor tillverkas inte längre fick jag veta...har beställt en ny kabel från Losmandy, får se om det är problemet, annars är det väl bara att investera i en ny handkontroll, några tips någon?
Hört talas om liknande problem? Jag har kollat yahooforumet utan att bli klokare.

Med vänlig hälsning

Miguel
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Losmandy problem

Post by Bengt »

Jag har aldrig varit med om detta fenomen.
Kabel byte låter som en klok början. Det jag spekulerar i är om du kanske har problem med din spänning in till gemenin. Hade nog testat det också.
Tar det lång tid att få fram en ny kabel kan du låna min reservkabel som jag tror mig ha liggandes.

Nästa steg är väl att testa en annan handkontroll och se om det är den som spökar.

Tredje steget är ju om felet ligger i gemenin. Tror man kan köpa kretskortet till den löst om man vill spara pengar. Om man nu inte väljer den nya gemenin med ny handkontrol som lär vara mer användar vänlig.
Skriv gärna hur du löst det framöver.
Bengt
User avatar
Timo
Posts: 1114
Joined: 2005-12-10 00:08:59
Location: Immeln

Re: Losmandy problem

Post by Timo »

Miguel,

det är med största sannolikhet kabeln som skall bytas !
Det är inte alls ovanligt att "trötta" ut den på vissa ställen som böjs ofta.
Hade samma problem själv med min handkontroll till G11 och jag köpte 2 nya kablar varav Bengt har den ena nu :good:
Men som sagt den måste mig veterligen beställas i USA. Köpte själv den via en återförsäljare där.

Hls
Timo N
Everything has beauty,but not everyone sees it. Confucius
Miguel
Posts: 26
Joined: 2011-09-04 18:17:06
spamtest: JA

Re: Losmandy problem

Post by Miguel »

Hej,

Har nu äntligen fått hem en ny kabel, efter att ha beställt två stycken, en från Losmandy och en från Amazon.
Kabeln från Amazon leverades men Losmandy har inte ens bekräftat beställningen trots att man betalar i förskott.
Hur som helst så var det precis som ni sa kabeln som var defekt och nu fungerar det som det ska igen.

MVH

Miguel
User avatar
Timo
Posts: 1114
Joined: 2005-12-10 00:08:59
Location: Immeln

Re: Losmandy problem

Post by Timo »

Härligt Miguel !
Då är du igång igen.

Timo N.
Everything has beauty,but not everyone sees it. Confucius

Return to “Monteringar”