Astromodda min 600d

Digitala systemkameror (ej vanliga digitala med fast optik)
User avatar
Tannerswe
Posts: 498
Joined: 2013-04-22 05:06:46
spamtest: JA
Location: Kalmar
Contact:

Re: RE: Re: Astromodda min 600d

Post by Tannerswe »

Jonas wrote:
Tannerswe wrote:Jag har moddat 3 kameror med Baaderfilter och att limma på filtret är väl inte direkt det svåra i processen [emoji16]

Inte för att det är så jättesvårt att göra själv men man bör nog ha ngn liten känsla för elektronik innan man börjar och att man kan hålla en dammfri miljö

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Det är väl så att vi inte kan allt. Jag har byggt ett antal teleskop, byggt om ännu fler och adapterat en del optik, bl.a. har jag skruvat isär, och mekaniskt bearbetat ett Canon 300/2,8 - med bra (bibehållet) slutresultat.
Dock skulle jag aldrig ge mig på att modda en dyrare kamera! Tror inte jag skulle fixa det helt enkelt!
/Jonas
Ja det är klart att man inte kan kunna allt. Mitt svar var till MartinF ställde frågan om det var lurigt för en som moddar att sätta dit ett Baaderfilter. Har man lyckats ta sig in bör inte filtret vara ngt hinder och att få ihop alla delar utan att det blir delar över är kanske den största utmaningen :P

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Camera: QHY 183C/Sony a7III/Sony a7RII Baader mod/Canon EOS 6D Baader mod/Canon 600D Baader mod
Mount: NEQ6 Pro + Rowan belt mod + EQ6 wedge + Polemaster, SAM - Star Adventure Mini
Telescope: RC6

https://www.facebook.com/tannerstedtphoto