Astro Art (Finland)

Information och erbjudanden från AstroSweden och TeleskopService.
Kategoriregler
Registrerade astronomisäljare får här posta erbjudanden och information om astronomiprodukter.
Användarvisningsbild
Miska
spamtest: JA

Astro Art (Finland)

Inläggav Miska » 2021-10-26 22:55:33

Astro Art är en relativt nyetablerad onlinebaserad butik som säljer astronomiska produkter så som monteringar, teleskop, dedikerade astrokameror, okulär m.m.
Företaget har funnits sen hösten 2020 och är tillgänglig för alla både i Finland och resten av Skandinavien, men även för andra länder inom EU.

Efter att ha pratat med Jukka var jag ganska övertygad om hans bakgrund.
Han sa att han hade en karriär inom vården och bestämde sig nu för att investera i ett annat mål av passion, nämligen astronomi och astrofotografi.
Jukka har haft det här som hobby i över 10 år innan, men han har alltid varit aktiv och hjälpt andra inom ämnet.
Då han har fått mycket erfarenhet genom åren tycker han om att kunna dela det med andra.

De ansvariga på Astro Art satsar extra mycket på kundservice och vill arbeta omfattande med detta.
De erbjuder utbildningar för nybörjare, deltar i events och är en gemensam operatör inom området.

De är ett ungt och mångsidigt företag och de brinner för det här. Astro Art representerar en mängd med olika tillverkare inom ämnet.

På denna tråd kan ni dela med av er erfarenhet med butiken och lämna synpunkter, önskemål och stäla frågor.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM45 | iOptron RC8 | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
Användarvisningsbild
rudibr

Re: Astro Art (Finland)

Inläggav rudibr » 2021-10-27 06:50:29

Är det detta företag?

https://www.astroart-store.com/
/Rudi
Användarvisningsbild
Miska

Inläggav Miska » 2021-10-27 12:47:16

rudibr skrev:Är det detta företag?

https://www.astroart-store.com/

De har 3 domäner:
www.astroart-store.fi (Suomalaisille asiakkaille) , www.astroart-store.se (Kunder som kan läsa svenska) , www.astroart-store.com (Customers in EU/Europe)
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM45 | iOptron RC8 | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
Användarvisningsbild
TomBee
Kontakt:

Inläggav TomBee » 2021-10-27 13:31:37

Jag tycker de har ett spännande utbud och jag har beställt lite därifrån.
Är lite osäker på hur mycket de har på lager (lagersaldo verkar alltid inte vara riktigt korrekt).
Priserna ligger ofta lägre än t.ex. astroshop.eu vilket så klart inte alls är fel.

Jag har noterat att går man till deras .se domän får man ofta finska (vilket inte är min starka sida) och därför börjar jag alltid med .com adressen och går sedan till .se om jag känner för det.
Tommy Blomqvist | Nyköping | Sweden
[ https://tbastropix.wordpress.com | https://tommyblomqvist.wordpress.com ]
[ SW 150PDS | HEQ5 | Orion 50mm guidescope | ZWO ASIAIR pro, EAF, EFW, ASI533MC-pro, ASI120MM-mini | Heritage 150P ]
Användarvisningsbild
Timo

Inläggav Timo » 2021-10-27 13:43:40

Jag köpte en PrimaluceLab skena av Astorart och är väldigt nöjd med både Jukkas service och leveranstid fast den inte fanns på lager.
Och jag har jämfört priser på vissa artiklar och ligger de inte under så är de väldigt nära astroshop.de och då beställer jag hellre från
Jukka och vet att man får fin service och gynnar oss här i Norden.
Timo Nordberg
Immeln
Everything has beauty,but not everyone sees it. Confucius
Användarvisningsbild
Miska

Inläggav Miska » 2021-10-27 18:23:46

TomBee skrev:Jag tycker de har ett spännande utbud och jag har beställt lite därifrån.
Är lite osäker på hur mycket de har på lager (lagersaldo verkar alltid inte vara riktigt korrekt).
Priserna ligger ofta lägre än t.ex. astroshop.eu vilket så klart inte alls är fel.

Jag har noterat att går man till deras .se domän får man ofta finska (vilket inte är min starka sida) och därför börjar jag alltid med .com adressen och går sedan till .se om jag känner för det.

Det översätts kontinuerligt på deras hemsida allt eftersom. :)
Användarvisningsbild
Robert
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Robert » 2021-11-12 08:40:48

Mu har jag köpt första saker från Astro Art.

Jag fick PegasusAstro Ultimate Powerbox v2 och den kom snabbt. Och vi skriv och och varade riktigt och var trevlig. Jag kommer köra mer från AstroArt.

Bra att det flera ställen som kan bra. Finland är ju nästan som sverige så den är bra om nån vill köpa "svenskt" då :)

/Robert
Mack

Inläggav Mack » 2021-11-12 22:52:58

Jag får också upp en hel del finska. Jag trodde därför att det var något halvseriöst affiliate-bolag. Jag undvek sajten pga detta. Bra att veta att det är duktiga människor bakom, jag får kika närmare nästa gång något ska inhandlas.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Återgå till "Återförsäljarinformation"