Min bild som AAPOD 19 juni

Bilder från galleriet
Post Reply
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Min bild som AAPOD 19 juni

Post by Martin F »

Tydligen har min bild blivit AAPOD idag :)

http://www.aapodx2.com/2014/20140619.html

Har inte lagt upp den där men väl till APOD.


Sent from my iPhone using Tapatalk
timokarhula
Posts: 1786
Joined: 2006-11-09 07:56:28

Re: Min bild som AAPOD 19 juni

Post by timokarhula »

Grattis till den fina bilden! Det påminner om när jag såg den södra Vintergatan spegla sig på Titicaca-sjön på 3810 m höjd. Helt oerhört vackert och suggestivt!

/Timo K
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Min bild som AAPOD 19 juni

Post by Martin F »

timokarhula wrote:Grattis till den fina bilden! Det påminner om när jag såg den södra Vintergatan spegla sig på Titicaca-sjön på 3810 m höjd. Helt oerhört vackert och suggestivt!

/Timo K
Tack! Södra Vintergatan på sådan höjd (och väldigt lite ljusförorening gissar jag) måste ha varit fantastiskt! Något av en dröm för mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter R
Posts: 2596
Joined: 2006-05-11 17:53:59

Re: Min bild som AAPOD 19 juni

Post by Peter R »

Det är en väldigt fin bild över Vintergatan.
Har du fått reda på hur det kommer sig att den dök upp som AAPOD, jag menar finns det något samarbete över huvud taget mellan dessa sajter så att det inte bara är så att AAPOD dammsuger APODs arkiv på bra bilder och åker snålskjuts på deras rykte?
Ett copyright-märke i bilden betyder inte så mycket på nätet idag utan man får själv ofta hålla efter att det respekteras.

/*Peter R
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Min bild som AAPOD 19 juni

Post by Martin F »

Nej, jag har inte forskat vidare (har lite för mycket av allt utom tid just nu) men jag har dubbelkollat och det var till APOD jag skickade. De lägger i sin tur upp inskickade bidrag på nån sida som heter Starship Asterisk. Kanske AAPOD fiskar upp sina bilder där?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Return to “Bilder”