M45 Plejaderna - Mikael Skafar

Bilder från galleriet
Post Reply
Galleri
Posts: 301
Joined: 2005-12-27 03:25:33

M45 Plejaderna - Mikael Skafar

Post by Galleri »

Ny bild i galleriet
Objekt: M45 Plejaderna
Exponering: 60min 10x6min
Fotograf: Mikael Skafar
Kommentar: Ja, vad ska man säga? Det är bara en bild bland många. Inget över sig, inte sämre än någon annan. En bild på Plejaderna helt enkelt…

Image
Klicka for att se stor version av bilden
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: M45 Plejaderna - Mikael Skafar

Post by Bengt »

Jaha så börja den godingen dyka upp igen. Ser väldigt ok ut för att endast en timmes exponering . Det enda man kan klaga på är att bakgrunden ser lite brusig ut på min skärm . Kan ju också bero på den korta exponeringen .

Annars har du fått med hela nebulosan med din reduserare. Tvivlar man gör det med orginalreduseraren .

Nu blev man sugen på att dra en runda på den . :D


Bengt
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Post by Robert »

Kul att se lite fina bilder på vår vän M45 igen.

När man ser din fina bild blir man sugen på att fotografera den igen. Lite brusig som bengt seäger kanske men annars myckert fina färger på den tycker jag.
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Post by skafar65 »

Hej på er!

Lite uppmjukad version av M45 är nu på plats. Hittade även ytterligare 10 änvändbara minuter :D Annars är det rätt dött här. Var ute och surrade fast taket inför "stormen". Hela spektaklet slutade med att en tom soptunna trillade! Värre än så blev det inte här.

Ha det gott! //Micke
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Post by Jonas »

Hej Micke,

Hur det än är med den saken att det "bara är en vanlig bild på Plejaderna" så är det en fin bild!
Jag tröttnar aldrig på Plejadbilder. Det är bland de vackraste objekten på himlen tycker jag.

Bästa Hälsningar

Jonas
Perran
Posts: 198
Joined: 2006-02-01 20:23:49

Post by Perran »

Mycket fin!
Jag är imponerad över dina fina bilder med tanke på dina ljusföroreningar som du har. Jag tror att jag har väldigt svårt att foto M45 på detta sätt från min tomt, jag får väl göra ett försök så småningom.

Vänligen
/Perran

Return to “Bilder”