NGC7000 Nordamerikanebulosan - Lasse Lindh

Bilder från galleriet
Post Reply
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Post by Terje »

Snygg widefieldbild, det enda jag kan klaga på efter en snabbtitt är att den käns lite för rosa i färgen.
Lasse
Posts: 266
Joined: 2005-12-06 11:22:33
Location: Lund
Contact:

Post by Lasse »

Tackar. Ja, man kan ju fråga sig vilket som är den riktiga färgen på nebulosan. Det finns ju många varianter, allt från nästan gulaktig, rosa, röd och purpur till nästan lila. Jag har försökt hålla originalfärgen utan att ändra nyansen. Det känns inte rätt att ändra på färgen från råbilderna.

Försökte ladda upp en uppdaterad bild, men galleriet visar fortfarande den gamla...
Hälsningar

Lasse
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Post by Robert »

Tycker att den visar en ny variant för mig och den ser bättre ut än den gammla varianten. Säkert din webläsare som har chachat den gammla bilden för dig.
Lasse
Posts: 266
Joined: 2005-12-06 11:22:33
Location: Lund
Contact:

Post by Lasse »

Ett av problemen med Firefox är att den ibland vägrar släppa cachen även om man tömmer. Kollade nu med IE och det visar den nya bilden. Tack.
Hälsningar

Lasse
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Post by Terje »

Jo tycker det ser ut som en ny version och den är inte alls lika rosa som den gamla, nu tycker jag det ser riktigt bra ut, vad jag har lärt mig av den bildbehandling jag har gjort är att det ofta är väldigt små ändringar i färgbalansen som krävs för den här typen av förändringar

Return to “Bilder”