IC1318 - Martin Svensson

Bilder från galleriet
Post Reply
MartinS
Posts: 347
Joined: 2016-06-26 13:33:40
spamtest: JA

IC1318 - Martin Svensson

Post by MartinS »

Ny bild i galleriet
Objekt: IC1318
Exponering: 20x4min Ha [6nm]
Fotograf: Martin Svensson
Teleskop: Star Adventurer/Samyang135mmf2
Kamera: Canon 600D (moddad)
Kommentar: Dubbel premiär! Smygtestade att fota från obset trotts att det inte är klart, även ny kamera med Ha filter. Detta var ,est ett test för att se att kameran funkade. Verkligen allt strulade och höll på att ge upp efter ett tag. Men skam den som ger sig, blev ändå något men mina polinställningar var kass. Hur som riktigt gött att bara rulla på taket och låta allt stå kvar över natten.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
User avatar
Ginge
Posts: 94
Joined: 2016-03-19 14:46:10
spamtest: JA

Re: IC1318 - Martin Svensson

Post by Ginge »

Grattis med flott observatorium og first light på kameraet, Martin. Jeg kikket akkurat på tråden med byggeprosessen og det ser virkelig ut som du vet hva du gjør. Vakkert tak! Det blir spennende å følge med framover i sesongen, -jeg skjønner godt at du helst vil starte før alt er klart. Bildet lover jo veldig bra.

Mvh Ginge
MartinS
Posts: 347
Joined: 2016-06-26 13:33:40
spamtest: JA

Re: IC1318 - Martin Svensson

Post by MartinS »

@Ginge Tack ska du ha! Vet vad jag gör kanske är en överdrift, men är ganska petig skulle jag säga. :) Är hitills nöjd med bygget, kommer en ny uppdatering snart. Ser verkligen fram emot att kunna ha en stationär setup så jag förhoppningsvis kan fokusera på att ta bilder mer än på krångel.

Return to “Bilder”