Lite blandade bilder

Bilder från galleriet
Post Reply
User avatar
ClaesMartinsson
Posts: 59
Joined: 2011-11-22 14:13:41
spamtest: JA
Contact:

Lite blandade bilder

Post by ClaesMartinsson »

Så har jag till slut fått tid att samla några av mina astrofoton på en enklare webbsida nedan.

http://www.martinsson.cc/astro

På sidan hittar ni lite bilder som jag tagit sedan några år tillbaka från lite olika ställen i världen med like olika teleskop. Personligen tycker jag astrofoton skall tittas på tillsammans med lite elektonisk ambient/chill musik så jag kontaktade gruppen som bland annat gjort musiken till SpaceX live sändningar och de delade gärna med sig av sina låtar för detta ändamål.

När ni öppnat webbsidan så skruva upp volymen och klicka knappen ”Play Music” uppe till höger på sidan. Bilderna gör sig också bäst i fullskärm så klicka gärna ”Fullscreen” knappen också. Finns också några länkar med mer information om utrustning (mina DIY projekt) samt de platser jag fotograferat från högst upp på sidan.

Stort tack till Jörgen Danielsson för utlåning av teleskop och montering, till Jörgen Tannerstedt och Lars Magnusson för förslag och testning samt till Test Shot Starfish för musiken.
Utrustning: GSO RC8, AZ-EQ6, Borg 77ED, Meade 6” f5 Newton, SharpStar 61EDPH, Takahashi TG-SP II, ZWO 1600MMC PRO + EFW, Canon 450D (IR Mod), ASI 290MM Mini etc. Medlem i SAAF och GAF.
Partner i SDST (Swedish Deep Sky Telescope) i Extremadura Spanien

Return to “Bilder”