Barnard 174 - Ginge Anvik

Bilder från galleriet
User avatar
Ginge
Posts: 94
Joined: 2016-03-19 14:46:10
spamtest: JA

Re: Barnard 174 - Ginge Anvik

Post by Ginge »

Mange takk, Magnus og Martin! Det er ikke så vanskelig å grave disse mørke tåkene fram, Martin. Det hjelper å komme seg til et mørkt sted, samle mange eksponeringer og være nøye med vekting av sub-eksponeringene og integrering og normalisering i stacking-prosessen så man ikke fjerner mer enn man absolutt må.

mvh Ginge
tomvictor
Posts: 34
Joined: 2005-12-11 12:25:18
Location: Strømstad
Contact:

Re: Barnard 174 - Ginge Anvik

Post by tomvictor »

Ginge wrote:
tomvictor wrote:Flott bilde Ginge :good:
Takahashi Epsilon-180ED da snakker vi!! Er det den gamle til Arne?
WOW Tom Victor! Så hyggelig å høre fra deg igjen! Det stemmer at det er Arnes gamle, det er min skjebne å overta alt Arne ikke vil ha lenger :-D. Men han er jo så snill med tingene sine at det er en fryd. Håper bare han vil selge monteringen sin snart, hehe. Og du da? Tar du bilder igjen?

Takk for tilbakemelding også!

mvh Ginge
Takk for det Ginge. Ja Arne tar godt vare på tingene så det er bare å glede seg :D
Ingen bilder på meg enda, men jeg følger litt med på hva som skjer. Jeg har vært, og er på sjøen de siste 3 år og har fremdeles noen år igjen før jeg igjen går over til landkrabbe livet, forhåpentlig i mørke og varme omgivelser. Sjøen gir dessverre en dårlig plattform for astrofoto selv om det er fantastisk mørkt mange steder.
Mvh.
Tom Victor
http://www.tomvictor.com