Vixen ”paket” säljes!

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by skafar65 »

OBS! Dumpat pris på begagnat Vixen paket. Jag säljer paketet för 29.500 dvs. 35.500 kronor under nypris! Montering med tillhörande stålpir är ca ett halvår gammalt. Teleskopet har ett par år på nacken men i fint skick. Extrautrustat med JME motorfokus.

För mer info kontakta mig gärna eller läs mer och se bild på
http://www.astrosweden.se/Astronomi_Utr ... ld_Id=161

Mvh //Micke
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by skafar65 »

Vixen Atlux är nu såld! Till ett vrakpris :( Snälla, lura mig aldrig av Meade spåret igen :D

//Micke
User avatar
GAIS
Posts: 651
Joined: 2007-12-13 21:22:54
Location: Lerum

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by GAIS »

Jag säljer min nya Meade 14" LX200-ACF efter att insett att gaffelmontering är inget för mig. Detta till ett vrakrpis av 29 500;-.
Tackar vet jag refraktorer på GEM. Köpte istället en Vixen Atlux från OWL för en massa pengar, men oj vad jag blev nöjd igen.
Hoppas att jag inte gör samma misstag igen...

OK, jag är Göteborgare med dålig humor.
Jag ser fram emot att se nya fina bilder från Mikael / Meaden, och hoppas att den nya Atlux ägaren blev nöjd.

P.S Jag frågade dig Mikael om du sålde Atluxen separat för två månader sedan... men icke..., men jag är lika glad ändå! D.S
Ha de' och lycka till!
// mvh Mattias (http://www.Astrofoto.nu)

- CGEpro:
--- WO FLT110 f/7 Triplet+WO flattener+Atik 4022 mono (för L och Ha)
--- Borg 76mm f/5 Triplet+StarlightXpress Lodestar (guidning)
--- TS 90mm f 6 Triplet+TS flattener+Canon 450D IRmoddad (för färgdata)
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by Bengt »

Ja jag säger då det Micke!

Trist att höra att du åter går tillbaka till Meadeträsket igen Men det finns ju alltid starrounder i photoshop om det kniper :D
Ps . Jag gillar verkligen göteborgs humor :D

Bengt
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by skafar65 »

He He

Ja Göteborgare är ju kända för att vara skojiga :D Ja GAIS jag vet och jag svarade dig men sen hörde du aldrig av dig igen. Lyckades tappa bort var jag hade skrivit till dig men hittade ej nu när det blev aktuellt. Hoppades på att du skulle se att priset var dumpat och att du skulle höra av dig igen. Men, men. Det kommer säkert fler Atluxar på begagnatmarknaden, det är jag helt säker på!

Sen när det gäller Meaden så ser jag den som en bas i min utrustning som man dels kan använda till att ta bilder med som tex. små nebulosor, planeter och sånt sk..., månen, ISS och detaljer i tex, Andromeda. Något som mig veterligen är omöjligt att göra med tex en Atlux (Skåne humor) :D

Sen på denna bas kommer jag att hänga på olika refraktorer. Har tex. en Astro 102mm apokromatisk refraktor http://www.astrosweden.se/Astronomi_Utr ... Bild_Id=86 hängades på för tillfället. Ska efter tester med den prova någon av WO.s refraktorer.

Så, nu ska jag gå och käka, Meaden är klar! (Maden utlas mauden på Skånska och betyder maten) :D
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by Terje »

Du har aldeles rätt i att det inte gåtr att ta sådana bilder med en atlux, man behöver kompletera den med ett teleskop först :)
/Terje som nog också får anses ha Göteborgshumor...
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by skafar65 »

Hej Terje

Kul att du förstod den :) När får vi se dig på teleskopmarknaden? Är det snart inte dags för dig att komma in i matchen? :D

//Micke
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Re: Vixen ”paket” säljes!

Post by Terje »

Jo jag skall bara råna några värdetransporter först :) Ser mörkt ut på min utrustningsfront för närvarande, behöver ett välavlönat jobb... Dock verkar ingen ha nappat på att anställa mig som VD för ett stort multinationellt företag med rejäl fallskärm än... :)
Alternativt är jag öppen för att bli sponsrad, kanske skall skicka ett mail till OGS och se om dom vill sponsra mig med en 16" tub på paramount montering med en monolith pier och en enkel liten kamera, sbigs nya modell eller en fli proline med rätt chip (bakgrundsbelyst E2V eller Fairchild imaging) något litet filterjul en bunt filter, släng på ett 8 och 13 milimeters ethos och några nagler så tror jag jag skall bli nöjd :)