Celestron Nextar 4SE + okular- och filterväska säljes

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
SnårriSturlason
Posts: 17
Joined: 2012-03-17 17:57:03
spamtest: JA

Celestron Nextar 4SE + okular- och filterväska säljes

Post by SnårriSturlason »

Säljer mitt Celestron Nextar 4SE och en okular- och filter låda 1.25". Köpte även en ringadapter som gör att man kan skruva på en webkamera som medföljer.
Celestron Nexstar 4SE är ett datoriserat GoTo-teleskop med gaffelmontering och Celestrons kalibreringsteknik Sky Align och en handkontroll (med inbyggd dator) med vilken du kan styra teleskopet till något av de 40.000 förprogrammerade objekten! Nexstar 4SE är därmed ett fullfjädrat teleskop som gör att såväl nybörjare som avancerade amatörastronomer snabbt kan finna himmelsobjekt som för tidigare generationer amatörastronomer varit svårfångade byten.
Nypriset för Celestron Nextar 4SE ligger på ca 5800:-

Nypriset för Celestron okular- och filterväska ligger på ca 2000:-

Nypris för 1.25"-ringen ~150:-

Nypriset för allt är ca 8000:-

Code: Select all

Okular- och filterväskan innehåller:
• Fem högklassiga 1,25” Plösslokular. 4-linsig design med 52° synfält (32mm - 44°). Superb färgkorrigering och hög kantskärpa. Samtliga okular har MC-belagd optik, för maximal kontrast och upplösning. Brännvidder; 4mm, 6mm, 9mm, 15mm och 32mm.
• Barlowlins 2x, kompletterar ingående okular i detta kit och ger dig tillgång till 10 olika kombinationer (förstoringar). MC-belagd optik, garanterar bästa bildkvalitet.
• 6st 1,25” färgfilter för mån- och planetobservationer. I satsen ingår Kodak Wratten #12, #21, #25, #56, #58A och #80A. Kombinera dessa filter med i satsen ingående okular och du får maximalt utbyte vid observationer av solsystemets objekt.
• 1,25” månfilter. Ett neutralt, dämpande filter, som gör det möjligt att fullt ut njuta av dina månobservationer och speciellt då under dess ljusare faser.
• Tillbehörsväska i aluminium. Denna robusta och välkonstruerade väska, rymmer samtliga produkter, som nämnts ovan och har dessutom plats för ytterligare tillbehör.
Stjärnsökaren har jag aldrig fått att fungera så jag vet inte om det är glapp i den eller bara batteriet som behöver bytas. Elektroniken fungerar dock klockrent i övrigt. Det är sedan en liten spricka i ett av okularen då mörker och glatta handskar inte var en bra kombination.

Grejerna finns i västvärmland.
Om du är intresserad så skicka ett PM.
Någon väska till stjärnkikaren och stativ medföljer inte.

:)
SnårriSturlason
Posts: 17
Joined: 2012-03-17 17:57:03
spamtest: JA

Re: Celestron Nextar 4SE + okular- och filterväska säljes

Post by SnårriSturlason »

Med ringadapter avser jag Reducer Lens for NexImage från Celestron.

Return to “Säljes”