[SÅLD] Nya astro prylar

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

[SÅLD] Nya astro prylar

Post by Håkan N »

Pga cowid och mest av vårt väder har jag sålt mitt 18" teleskop bygge med Zambuto/Ostahowski Quartz optik och en massa kolfiber detaljer och egenbyggd fokuserare mm som byggts av SDM i Australien, men jag är inte utan teleskop då jag har tillgång till 30" med Lockwood optik.
Det blir ingen satsning på nåt annat alternativ ( ex mindre wide field etc ) för under de ca 5 år jag har varit i hobbyn ser jag det som i princip värdelös investering ( och inlagt tid )
Sen nu med cowid anser jag läget som slutrest, i alla fall för min del, och jag har ju rest jorden runt till bra platser och haft tillgång till mängder av fina instrument samt årliga resor till Oregon och LaPalma.
Jag kommer behålla mina Ethos och Nikon HW okular, men övriga delar kommer att säljas av, men jag hoppas ju i framtiden på nån natt per år i alla fall i 30 tummar'n !

Så jag har nya Glatter 2" kollomeringsgrejjer ( laser/tublug ) samt ett nytt Cats Eye kollimerings kit samt nytt Astro Devices push-to setting circles kit och en ny Telrad och en ny TV Powermate x2.
Lasern har används dock ett par gånger av UAA klubben, men det kan ses som helt nytt.
( själv köpte jag Glatters 1.25" grejjer också som jag använt på resor då dessa är mera behändiga, men man ser enklare med 2" )

Dessa kan säljas separat eller ihop.
I USD handlar det väl om ca +1.800 med frakt ( men sedan tull och moms ) och i Sverige blir det väl lite dyrare hos handlare än så, men ring vid intresse och snacka priser.

Tel ; 070-5360280
Mail ; turnited@turnitedcnc.se.
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

Re: Nya astro prylar

Post by Håkan N »

Glatter och Astro Device delarna 'kan' vara sålda, men det är inte klart än så hör av er om intresse.
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

Re: Nya astro prylar

Post by Håkan N »

Glatter samt Astro Devices delarna är sålt till UAA och jag behåller Powermaten även om jag aldrig kommer köra 1400X i 30 tummar'n ( men man vet ju aldrig, rätt vad det är blixtrar vädret till i Svedala...bland molnen ;-)
Ingen vill nog betala för Cat Eye kittet ändå så annonsen avslutas här ( tack för visat intresse )

Return to “Säljes”