Priset kvar i annons efter försäljning?

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by ofranzen »

Hej,

Vad säger ni om att ha som "regel" att ha kvar priserna i annonser efter försäljning? Det vore praktiskt både för oss som letar och de som säljer att se vad liknande saker gått för tidigare.

Mvh

/Ola
User avatar
Juicy6
Posts: 373
Joined: 2014-01-20 09:48:50
spamtest: JA

Re: Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by Juicy6 »

Bra idé. Brukar priserna gömmas/döljas efter affär?

Christer
----------
Sky-Watcher Esprit 100 ED Super APO
TS-Optics 8" Ritchey-Chrétien Pro
ZWO ASI 294 MC Pro
ZWO ASI 120MM på QHY Mini guider
iOptron CEM40

----------
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by ofranzen »

Det är nog inget automatiskt utan en del editerar annonsen och skriver typ [Såld] istället. Jag förstår tanken med att det blir tydligt, men för mig blir det sämre. Så bara ett förslag från min sida.
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by Miska »

Det går att ordna. Bara ämnet (rubriken) ska innehålla ordet [SÅLT] isf medan inlägget själv innehåller priset det såldes för.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by Bengt »

Det är nog lite väl optimistiskt tro folk bemödar sig ändra priset efter försäljning . Har precis fått städa på min köp och sälj sida . Man varken raderar eller orkar svara på gamla annonser på ens Facebook som ändå det kommer upp notiser om . Begärt pris har sällan med att göra vad de får tror jag , framförallt på dyra saker . Så frågan är vad det visar ?
Bengt
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by ofranzen »

Fast folk ändrar från 'priset' till 'såld' titt som tätt så man inte ser vad annonserat pris var. Optimistiskt vet jag inte om jag vill kalla det men det händer ofta. Om folk bjuder bakom kulisserna går ju inte att råda över såklart. Men i många fall tror jag att utsatt pris, och tråden i sig, reflekterar slutpriset helt ok.

Så det var bara en önskan från mig, att man inte tar bort annonserat pris och skriver 'såld'. Inget mer.
User avatar
anivision
Posts: 393
Joined: 2010-04-15 23:21:17
spamtest: JA
Location: Tjörn

Re: Priset kvar i annons efter försäljning?

Post by anivision »

Det viktigaste är att man lägger [SÅLD] i början av rubriken när varorna i annonsen är sålda. Kan man få alla annonsörer att respektera detta har man kommit långt, allt annat är bonus anser jag...

Dessutom är det ganska onödigt att lägga "Säljes: " i början av rubriken när allt i denna forumdel är till salu :D

Return to “Säljes”