TS Optics 15x70 binokulär + stativadapter

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
User avatar
DHEB
Posts: 689
Joined: 2017-08-21 20:23:43
spamtest: JA

TS Optics 15x70 binokulär + stativadapter

Post by DHEB »

Jag säljer nu min TS Optics 15x70 binokulär som jag har använt som "grab-and-go" och "travel-scope" sedan 2010. Denna är en bekväm, ljus och alldeles prisvärd binokulär, som går utmärkt att använda för vida vyer av öppna stjärnhopar och nebulösor, för att beundra Vintergatan, och för att skatta ljusa variabla stjärnor (min främsta användning). Stativadaptern gör det lätt att fästa binokulär på ett fotostativ, vilket ger stadiga vyer. Jag säljer den bara pga jag använder den inte längre.

Flitigt använda men i mycket bra skick, både optiskt som mekaniskt. Endast två anmärkningar (se nedersta bilder): 1. jag har skurit en bit av gummin på handtaget på båda sidor för att få tag på kollimeringsskruvarna (detta ska inte ses om en "bug" utan som en "feature" :) eftersom nu vet köparen var dessa skruvar finns och kan lätt komma åt dem); 2. väskan är en aning sliten pga velcron har bitit i den genom åren. Dessa är verkligen små saker som påverkar varken optiken eller användandet. Binokulären är i topp skick!

Nuförtiden går detta paket att köpas nytt för ~1300 kr + frakt. Jag säljer det för endast 800 kr + frakt.

Skicka PM eller svara på tråden vid intresse.
B15x70.jpg
Karl Sitell
Posts: 33
Joined: 2016-11-27 20:48:00
spamtest: JA

Re: TS Optics 15x70 binokulär + stativadapter

Post by Karl Sitell »

Hej. Var i Sverige finns den?

Mvh Karl

Skickat från min E6653 via Tapatalk
User avatar
DHEB
Posts: 689
Joined: 2017-08-21 20:23:43
spamtest: JA

Re: TS Optics 15x70 binokulär + stativadapter

Post by DHEB »

Hej! Den finns i Stockholm.
User avatar
DHEB
Posts: 689
Joined: 2017-08-21 20:23:43
spamtest: JA

Re: TS Optics 15x70 binokulär + stativadapter

Post by DHEB »

Nu sänkt till 700 kr + frakt.

Return to “Säljes”