Säljes: Losmandy Titan montering

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
User avatar
fort-skala
Posts: 98
Joined: 2012-01-17 15:31:12
spamtest: JA

Säljes: Losmandy Titan montering

Post by fort-skala »

Säljes: Losmandy Titan 50 montering med Gemini I styrning, 2 st originala motvikter, polsökare, nätadapter och diverse kablar.
Pris: 28.000:- vid intresse maila till g.duszanowicz@gmail.com.

Vänligen,
Gregor
Vänligen,
Gregor Duszanowicz
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ett par fjärrstyrda observatorier i både norr och söder med lagom avancerade teleskop.
User avatar
AstroFriend
Posts: 4099
Joined: 2012-12-17 13:30:45
spamtest: JA
Location: Stockholm
Contact:

Re: Säljes: Losmandy Titan montering

Post by AstroFriend »

Hej Gregor,
Den monteringen låter det som skulle vara ett stort lyft med jämfört med min EQ6. När min levererar som bäst brukar rms felet närma sig 0.6", vad kan man räkna med att din montering presterar vi autoguidning?

Hur är den jämfört med en EQ8 ?

Finns det Ascom drivrutiner, hittade inget om det på hemsidan?

Tyvärr ligger det väl en hel del utanför min budget men det får man räkna med om man skall ha bra utrustning. Hindrar ju inte en att ställa några nyfikna frågor.

Lars
Camera: Canon EOS 6D / QHY5
Mount: EQ6 / HEQ5
Telescope: TS130 APO / Pentax 645 300 mm ED IF
Samt en massa tålamod!

Homepage: http://www.astrofriend.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Säljes: Losmandy Titan montering

Post by Bengt »

Losmandy är kända för att ge mjuka periodiska fel som gör det ganska enkla guida bort .

Titan är dess flaggskepp och snäppet bättre än gm11

Du hittar lite värde här kring den.
http://lambermont.dyndns.org/astro/pe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ascom finns till alla losmandy monteringar . Ofta står de under namnet gemeni.


Bengt

Return to “Säljes”