rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Här kan du skriva om erfarenheter, prisjämförelser och annat som handlar om att köpa astroprylar i Sverige eller utomlands.
Post Reply
User avatar
hansi
Posts: 5
Joined: 2011-05-06 13:25:20
spamtest: JA
Location: Strockholm

rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by hansi »

Hej

någon som vet om rymdbutiken.se har slagit igen eller ?

beställde en autoguider där för tre veckor sedan och jag har ringt säkert 100 gånger och mailat utan att få tag i någon.

och ingen autoguider i posten heller :-(

Mvh hansi
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Robert »

Det här stod på rymdbutikens hemsida (visserligen inte jättelätt att hitta)
(För er som känner mig, så är nu både mamma och pappa på hospice. Uppdaterat: mamma har nu somnat in.)

Hej. Som du kanske har märkt har det varit svårare att komma fram på telefonen och via mail de senaste veckorna. Orsaken är att mina föräldrar båda är svårt sjuka och det har försämrats sedan innan jul, vilket har tagit mycket av min tid. Normalt är dock kontoret alltid bemannat och varor skickas inom 1 dygn från det att en beställning kommer in (om varan finns i lager).

Kontoret och butiken är bemannad mellan kl 11-17 varje dag, men enstaka gånger måste jag åka bort en stund pga ovanstående orsak. Då skriver jag det på denna sida (Kontakta oss).

Jag ber om ursäkt för att vår telefon- och mailservice är lidande under denna ledsamma tid. Varor som beställs via webbutik skickas dock som vanligt och den fysiska butiken på Klangfärgsgatan är öppen.

/Claes
User avatar
hansi
Posts: 5
Joined: 2011-05-06 13:25:20
spamtest: JA
Location: Strockholm

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by hansi »

ajda, vad tråkigt ;-(

det såg jag inte.

Mvh hansi
Kimmen
Posts: 40
Joined: 2012-05-20 10:54:38
spamtest: JA
Location: ESLÖV

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Kimmen »

Kan berätta att det är fortfarande så..
Ringer man dit under deras öppettider så möts man av ett antal ringsignaler sen går svararen igång och hänvisar till webbsidan.
Maila är inte lönt heller det är väldigt drygt .
Men snabba på att leverera är dom ,så butiken är igång
Johansson
Posts: 97
Joined: 2012-01-28 11:24:29
spamtest: JA
Location: Piteå

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Johansson »

Kan tyvärr bara instämma. Mailat flera gånger för över ett år sen, fortfarande inte ett svar. Ringt massor, inte ett svar.
Lyckades till sist på nått vänster hitta nr. till frun och på så sätt få tag på föreståndaren.
Snabba på att leverera är ju en klen tröst den dagen man fått fel pryl, behöver reklamera osv.
Dags att vakna, det är 2013 !! Behöver man vänta mer än 24 timmar på mailsvar eller inte svarar i telefon går kunderna till andra.
Kimmen
Posts: 40
Joined: 2012-05-20 10:54:38
spamtest: JA
Location: ESLÖV

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Kimmen »

Johansson wrote: Snabba på att leverera är ju en klen tröst den dagen man fått fel pryl, behöver reklamera osv.
Dags att vakna, det är 2013 !! Behöver man vänta mer än 24 timmar på mailsvar eller inte svarar i telefon går kunderna till andra.
Ja precis har ringt dagligen dit där men möts bara av en telefonsvarare. Mailen måste gå fram för hur annars hade de kunnat skickat nåt.
Köpte en Synscan av dom men där fungerar inte några knappar på den, går att använda men köper man en ny så ska den funka.
Vad är där för nytta med garanti när företaget inte bryr sig om reklamation
Frågan är vem man mer ska vända sig till, företaget i första hand ,men responsen är lika med noll från dom .
Vad göra? Köra 40 mil o slå näven i disken?
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Jonas »

Reklamationsverket http://www.arn.se/
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Morgan
Posts: 249
Joined: 2009-09-13 19:56:54
spamtest: JA
Location: Stockholm

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Morgan »

Nu har rymdbutiken stängt butiken och kommer att lägga ner hela sin verksamhet under 2014. Läs mer på hemsidan www.rymdbutiken.se "kontakta oss".
// Morgan
Kimmen
Posts: 40
Joined: 2012-05-20 10:54:38
spamtest: JA
Location: ESLÖV

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by Kimmen »

Fredagen den 20 dec 2013 stänger Rymdbutikens fysiska butik. De senaste tre åren har det till alla amatörastronomers glädje öppnat allt fler astronomiska butiker i Sverige. Förutom ökat utbud och bättre service har det även inneburit lägre priser på många produkter. För Rymdbutikens del har det dock betytt lägre försäljning och lägre marginaler och de senaste åren har vi nätt och jämnt fått ihop till de fasta kostnaderna. På sikt kan man inte driva en sådan här verksamhet ideellt, utan lön och det är därför med sorg som vi tvingas avveckla verksamheten. Vi närde en viss förhoppning under hösten, men det står nu klart att vi måste slå igen verksamheten.

Vi kommer att fortsätta en bit in under 2014, men då endast med försäljning via webben. Återkommer inom kort med mer information om detta.

Personligen kommer jag att lägga mer tid på egna observationer och den astronomiska föreningsverksamheten.
User avatar
thanders
Posts: 159
Joined: 2013-03-28 22:55:10
spamtest: JA
Location: Järfälla

Re: rymdbutiken.se svarar inte på mail/telefon

Post by thanders »

"Rymdbutiken finns inte längre. Vi tackar alla kunder - över 15 000 genom åren - och hänvisar till de nya astronomiföretag som har växt upp i Sverige. För eventuella garantiärenden hänvisar vi till Astro Sweden i Skara, eftersom vi inte längre har några avtal med SkyWatcher eller Celestron.
Sajten kommer ligga kvar ett slag, för de som är intresserade av att ta del av sina gamla beställningar.
Det varulager som finns kvar skänks av oss till Göteborgs Astronomiska Klubb. Speciellt lagret av astronomiska posters och vykort (som vi inte annonserat de senaste åren) kommer att försäljas vid Slottsskogsobservatoriet och gå till klubbarnas verksamhet (GAK och Slottsskogsobservatoriets Vänner). Teleskop, kikare och tillbehör kommer att användas vid GAK:s observatorium i Mölnlycke och vid Slottsskogsobservatoriet.
Vi önskar ett Gott och Stjärnklart 2014!"
SW MN190 Maksutov-Newton, SW Skymax 150 Pro Maksutov-Cassegrain, SW ST80
NEQ6 Pro SynScan, Canon EOS1100D, QSI583wsg-8. Rigelsys motorfokus.
SX Lodestar, SSAG. Mac software: SkySafari Pro, Nebulosity, PHD2, EQmac, Photoshop.

Return to “Tips”