Hej på er

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
Runander
Posts: 3
Joined: 2011-08-14 10:52:21
spamtest: JA

Hej på er

Post by Runander »

Hallå där.

Ny användare på forumet. Gustav Runander heter jag, 22 år och bosatt i Härnösand.

Av mina stora intressen här i livet så har jag nu bestämt mig för att det är rymden/astronomin som får bli den professionella vägen.
Därför så ska jag nu läsa upp min behörighet för att sedan söka till Civilingenjör i Rymdteknik hos Luleå Tekniska Universitet.

Mitt andra stora intresse är musik, men eftersom jag har det på mina egna villkor så att säga så vill jag inte försöka plugga/jobba med det.
Jag spelar gitarr i bandet Avenir http://www.myspace.com/avenir-band

När ekonomin tillåter det så är tanken att det ska införskaffas teleskop, och astrofotografering ligger högt upp på listan. Så jag kommer förmodligen ställa en massa nybörjarfrågor till er om det :D


Gustav
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Re: Hej på er

Post by skafar65 »

Hej Gustav

Ja det var ju ett jäkla röj på den musiken! :) Låter som min dotters musik! Kul att du hittade hit och det blev någon till här på forumet som kombinerar astronomihobbyn med musik :) Själv lirar jag trummor, för nuvarande i ett coverband After Midnight och ett nystartat band som kör egna låtar. Här ett klipp från After Midnight: http://www.youtube.com/watch?v=cFSFHA0-ymk

Välkommen till forumet! //Micke
Runander
Posts: 3
Joined: 2011-08-14 10:52:21
spamtest: JA

Re: Hej på er

Post by Runander »

Hej du.

Ja, det är så man blir svettig på scen av den där skrik och gap musiken :D

Det där lät ju bra :good: Häftiga scenkläder måste jag säga.

Ja, att kombinera intressena man har är inte alltid lätt, musiken drar mycket pengar, men det ska skapas en balans där så småningom.
User avatar
Robin Andersson
Posts: 763
Joined: 2011-03-04 20:42:46
spamtest: JA
Location: Göteborg

Re: Hej på er

Post by Robin Andersson »

Jag gör också musik, men därav elektronisk musik som house, electrohouse men har försökt blanda in hel del progressive dock.
Tyvärr har jag inte gjort nå mycket alls på senaste året då jag har haft en hel del annat för mig, tyvärr. Men kul att se att det finns andra astronomi+musik medlemmar här på forumet :)!

mvh
Robin Andersson
if there's no life elsewhere in the universe, it's a terrible waste of space
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Hej på er

Post by Robert »

Hej och välkommen hit. Själv ligger min 5 strängade bas i träda lite men om jag köper ett hus som planerna är så kan den nog komma till användning igen :)
User avatar
anivision
Posts: 393
Joined: 2010-04-15 23:21:17
spamtest: JA
Location: Tjörn

Re: Hej på er

Post by anivision »

Orgel och dragspel ligger mig närmast...och nej, jag är inte 75 :D

Return to “Allmänt”