Rymdteknik på LTU

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
Tobbin92
Posts: 10
Joined: 2011-03-01 16:00:22
spamtest: JA

Rymdteknik på LTU

Post by Tobbin92 »

Hej! Visste inte riktigt var jag skulle sätta denna tråd men tror den gör sig gott i allmänt :D.

Jag tänkte bara höra hur många här på astronet som har sökt till Civilingenjör i Rymdteknik på LTU eller som funderat på att söka dit (eller går där), jag tycker den verkar vara en rysligt intressant utbildning och är nästan helt inställd på att gå den. Vore roligt att höra hur andra har resonerat kring sitt studieval och se vilka som kan bli mina potentiella klasskamrater till hösten :D.
Runander
Posts: 3
Joined: 2011-08-14 10:52:21
spamtest: JA

Re: Rymdteknik på LTU

Post by Runander »

Hej du.

Jag kan säga att jag är inställd på Rymdteknik nu, men saknar för närvarande behörighet. Så under höst och vår kommer jag nu plugga upp behörighet och sen tänker jag söka till programmet nästa höst:)
User avatar
Robin Andersson
Posts: 763
Joined: 2011-03-04 20:42:46
spamtest: JA
Location: Göteborg

Re: Rymdteknik på LTU

Post by Robin Andersson »

Ska inte riktigt läsa rymdteknik men jag ska läsa tekniskt basår nu på chalmers (för behörighet) nästa år teknisk fysik på chalmers i 3 år och sedan inriktar jag mig på "Radio & Space Science" eller "Wireless, Photonics and Space Engineering​" i 2 år - kan ju i alla fall bli rymdrelaterat :D ! Anledningen till att jag inte helt inriktar mig på "Physics & Astronomy" är för att jag vill gärna ha en chans att få jobb efter examen, har hört att jobbmöjligheten inom astronomi osv är ej så stor...

mvh
Robin Andersson
if there's no life elsewhere in the universe, it's a terrible waste of space
mikael
Posts: 251
Joined: 2005-12-08 18:25:42
Location: Enköping
Contact:

Re: Rymdteknik på LTU

Post by mikael »

Jag börjar Physics and Astronomy denna terminen och kan förhoppningsvis rapportera om jobbmöjligheterna om 2 år :)
/Mikael Mårtensson, martenssonphoto.se
User avatar
Robin Andersson
Posts: 763
Joined: 2011-03-04 20:42:46
spamtest: JA
Location: Göteborg

Re: Rymdteknik på LTU

Post by Robin Andersson »

mikael wrote:Jag börjar Physics and Astronomy denna terminen och kan förhoppningsvis rapportera om jobbmöjligheterna om 2 år :)
Härligt! Lycka till :D
if there's no life elsewhere in the universe, it's a terrible waste of space

Return to “Allmänt”