Mitt offer var för gäves!

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Mitt offer var för gäves!

Post by skafar65 »

När tar denna vinter slut? Jag trodde inte mina ögon i morse när jag drog upp rullgardinen! Den vita sörjan var tillbaka, och inte lite heller. Känner därför att vi lägger ner det där med offerplanen. Det var inte värt den enstaka natten ni fick för mitt teleskophaveri.

Vi får helt enkelt tänka om. Leta upp gamla indian seder kanske. Dom var väl rätt duktiga på att tämja väder. Men det är klart, dom gjorde det ju åt andra hållet med regndanser och så.

En sak är positivt dock med detta väder. Jag lider inte lika mycket av att vara teleskop lös :wink:

//Micke
User avatar
regulus1
Posts: 105
Joined: 2005-12-07 18:21:59
Location: Hindås

Post by regulus1 »

Tack Mikael för offret! För mig var den natten guld värd! Helg, mån- och molnfri hela natten vad mer kan man önska? Kanske snöfritt då? Tänk på alla som observerade den natten. "Bättre ett teleskop på verkstan än tio teleskop i förråden" :) Vill dock inte offra en Obsession 20" :cry:
Roger
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Post by Robert »

Jo det såg ut att vara en klar kväll då. Tyvör var man upptagen med annat. Min far fyllde år och firade det på kvällen och när jag kom hem runt midnatt så var det lite sent för att starta observationsprojekt dennatten för mig.

Någon får offtra något en annan helg då jag är ledig :)

Return to “Allmänt”