Skafars Universe för 6 år sedan!

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Skafars Universe för 6 år sedan!

Post by skafar65 »

Hej

Surfade runt på gamla favoriter på jobb i dag och hittade denna gamla "goding" http://hem.passagen.se/skafar/SKAFARS.UNIVERSE.html

Med blandade känslor återupplevde jag en av mina hemsidor som jag en gång lagt otroligt mycket tid på. Bildsektionen är ganska fattig får man säga. Men då var man otroligt stolt över bara ha fångat en krater på bild. Rymdfärden är både patetisk och häftig på samma gång. Planet delen avslöjar en något bristande kunskap men ganska kul i sitt upplägg. Missa inte heller Skarforce, spelet som ligger gömt under Gästboken! Helt omöjligt att spela eftersom det är anpassat till dåtiden ganska slöa datorer. Stjärnkartan håller faktiskt än i dag, högerklicka för att Zooma in i den.

Något att kika på nu när helgen närmar sig och fullmåne och klart väder troligtvis än en gång kommer att sammanträffa!

Mvh //Micke
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Post by Jonas »

Hej Micke,

Hehe...men det är ju så att smaken ändras både med ålder och den tid man lever i för tillfället.
På den tiden du gjorde denna sida så var den helt säkert en oerhört sofistikerad sida (det är den fortfarande förresten) men den var troligen rätt tung att surfa runt på, eller hur? Jag menar, man hade väl 33,6 mbits-modem på den tiden...
I vilket fall som helst visar sidan att du låg i framkant redan då.

Bilderna tycker jag var ok för en nybörjare. Jag vill minnas att du hade en 2,5" Unitron men kan inte minnas om den var altaz eller ekvatoriell. I vilket fall som helst så är det aldrig lätt mad astrofotografering och speciellt inte när man är nybörjare.

Både kul och bra är sidan men visst ser man att du kommit en bit på väg...

Bästa Hälsningar

Jonas

Return to “Allmänt”