Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by Bengt »

På försök och önskemål från astropixlar facebook gruppen drog jag igång denna öppna systersida idag för köp och sälj av astroprylar.
Vi får se om den kan bidra till en och annan hittar in i denna hobby som rör sig på sociala medier.


https://www.facebook.com/groups/5290201 ... ts&fref=ts

Bengt
User avatar
stoffe
Posts: 1780
Joined: 2011-12-04 00:36:14
spamtest: JA
Location: Uppsala (UAA)

Re: Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by stoffe »

Kul initiativ men den går tyvärr ej att se utan facebook konto.
Kameror: Nikon D600, ZWO ASI290MM, QHY9
Newtonteleskop: ZW305 12" f/5, Cave Astrola Deluxe B 1965 8" f/8, TS Optics 8" f/4
Refraktorer: Nikon 300 mm f/2.8 + ytterligare några Nikongluggar
Bygger EQMOD-kablar på beställning.
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by Bengt »

stoffe wrote:Kul initiativ men den går tyvärr ej att se utan facebook konto.
Nej tyvärr inte. Inte mycket jag kan göra något åt om man har inte känner sig bekväm med denna forum typ. Men det har glädjande nog rasslat in redan mängder av medlemmar.
Bengt
User avatar
stoffe
Posts: 1780
Joined: 2011-12-04 00:36:14
spamtest: JA
Location: Uppsala (UAA)

Re: Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by stoffe »

Vissa facebook-sidor går att komma åt utan facebook konto. Tänkte om det gick att ordna, nej jag är inte helt bekväm med facebook. Jag vet inte hur det är med bilder där nu men förr var det så att man i princip blev av med rättigheterna till det material som man laddade upp där. Kul att det finns medlemmar där som är astronomiintresserade, det är det allra viktigaste att sprida det amatörastronomiska intresset som finns här.
Kameror: Nikon D600, ZWO ASI290MM, QHY9
Newtonteleskop: ZW305 12" f/5, Cave Astrola Deluxe B 1965 8" f/8, TS Optics 8" f/4
Refraktorer: Nikon 300 mm f/2.8 + ytterligare några Nikongluggar
Bygger EQMOD-kablar på beställning.
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by Bengt »

stoffe wrote:Vissa facebook-sidor går att komma åt utan facebook konto. Tänkte om det gick att ordna, nej jag är inte helt bekväm med facebook. Jag vet inte hur det är med bilder där nu men förr var det så att man i princip blev av med rättigheterna till det material som man laddade upp där. Kul att det finns medlemmar där som är astronomiintresserade, det är det allra viktigaste att sprida det amatörastronomiska intresset som finns här.

Nej bilder är kanske inte det man ska lägga ut där om man är livrädd för spridning . Men å andra sidan stjäls de lika lätt bilder härifrån dock olagligt ska sägas..

Detta nya forum är endast för att underlätta köp och sälj av astroprylar . Många många fler rör sig idag på denna typ av sociala medier än denna typ av forum så syftet är bara för underlätta för den gruppen som redan rör sig där och vill köpa och sälja astroprylar på detta sättet.

Finns idag en uppsjö av liknande sidor av köp och sälj där dock inte för denna hobby vad jag kan hitta. Antagligen därför man efterlyste det.
Vi får se om det blir något som funkar...Det är trots allt en liten marknad i Sverige.
Bengt
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by Bengt »

Glädjande nog har det redan ramlat in många medlemmar redan från landet och några även från Danmark och flera annonser ligger ute redan.
Självklart är det ok av privata säljare eller köpare länka annonser härifrån eller från en blocket annons man har .
Tänk dock på att försöka komma ihåg att radera ditt inlägg eller tänka på ge information att varan är köpt eller såld.

Bengt
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Astropixlar köp & sälj av astroprylar

Post by Bengt »

För er som letar beg astroprylar vill jag gärna slå ett extra slag för denna öppna Facebook grupp igen . Jag har nu lagt en layout för renodlad köp och sälj funktion som ni ser.


Bengt
Attachments
image.jpeg
image.jpeg (175.21 KiB) Viewed 2654 times

Return to “Allmänt”