Göteborgs amatörastronomiska förening

Allmän diskussion om astronomiträffar och vägastronomi, observerande från mörka platser.
Post Reply
User avatar
Danjel
Posts: 49
Joined: 2013-04-16 19:42:57
spamtest: JA
Location: Landvetter

Göteborgs amatörastronomiska förening

Post by Danjel »

Jag känner inga amatörastronomer eller astrofotografer IRL så mycket av det jag snappar upp lär jag mig på youtube eller i olika forum. Jag inser värdet i att gå med i en förening där man kan dela erfarenheter med varandra. Det verkar finnas en förening i Göteborg (GAK - Göteborgs amatörastronomiska förening). Finns det någon här som är aktiv i föreningen som kan berätta lite och göra reklam för mig?
User avatar
Sputnik
Posts: 37
Joined: 2013-08-07 13:57:21
spamtest: JA
Location: Göteborg

Re: Göteborgs amatörastronomiska förening

Post by Sputnik »

Hej Danjel!

Då jag ser att du har hittat till GAKs facebookgrupp, sluter jag mig till att du redan varit i kontakt med ordföranden Christian Vestergaard och således antagligen har fått all nödvändig information till livs. Om GAKs aktiviteter står det dock ej så mycket på facebooksidan, utan då är det bättre att hålla koll på hemsidan och allra bäst att kontakta Göran Kajler som är observatorieförvaltare på Lahall. Adressen forestandare@goteborgsastronomiskaklubb.se fungerar förhoppningsvis fortfarande; om inte annat är det bara att säga till så skickar jag över Görans adress.


/Katja
Only two things are infinite; the Universe and human stupidity and concerning the former, I am not certain.
- Albert Einstein


http://www.slottsskogsobservatoriet.se