Träff i Göteborgs trakterna?

Allmän diskussion om astronomiträffar och vägastronomi, observerande från mörka platser.
Post Reply
Hostis
Posts: 47
Joined: 2013-01-09 02:06:22
spamtest: JA
Location: Göteborg

Träff i Göteborgs trakterna?

Post by Hostis »

Hej alla!

Jag är helt ny här på forumet och hoppas på och få lära mig en hel del nytt den kommande perioden.

Då ingen i min bekantskapskrets ens gillar stjärnor och tycker allt detta är bara löjligt så vänder jag mig till er med samma intressen. "Lika barn leka bäst" :)

Jag är intresserad av och träffa lite folk och få följa med ut till olika ställen och se hur ni jobbar med era saker. Få mer allmän kunskap kring dessa saker och bara få lära känna nytt folk.

Förhoppningsvis så får man nya vänner med lika intressen på köpet.

Om detta låter intressant så är det bara ni hör av er till mig via pm eller skriv i tråden.

Mvh.
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Re: Träff i Göteborgs trakterna?

Post by Starfish »

Hej och välkommen, jag bor lite utanför Göteborg men kan varmt rekomendera GAK (Göteborgs Astronomi Klubb) som är belägen i Slottskogen, observatoriet uppe på berget klubben har sin lokal bredvid obset. Kanske ses där nån gång :)

mvh Marko
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: Träff i Göteborgs trakterna?

Post by Hans Bengtsson »

Här är länken till GAK:s hemsida:

http://www.goteborgsastronomiskaklubb.se/

mvh
Hans Bengtsson
Hostis
Posts: 47
Joined: 2013-01-09 02:06:22
spamtest: JA
Location: Göteborg

Re: Träff i Göteborgs trakterna?

Post by Hostis »

Tack Hans.

Pengarna är redan på väg in till kontot nu och GAK har fått en ny medlem :)

Och nu på söndag är det ett föredrag såg jag. Förhoppningsvis så kommer jag loss, det skall bli skoj!

Mvh