Behov av hjälp Skywhatcher D 130 F 650

Allmän diskussion om teleskop.
Post Reply
gglans
Posts: 2
Joined: 2018-10-16 00:19:34
spamtest: JA

Behov av hjälp Skywhatcher D 130 F 650

Post by gglans »

Hej!
Jag behöver hjälp. Har köpt Skywhatcher D 130 F 650 men har svårt att hantera den. Jag kan söka på vanligt sätt, men inställningarna för automatisk sökning får jag inte att fungera. Det är inte fel på teleskopet, utan på mig. Jag har haft teleskop tidigare, men inte ett så här avancerat. Nu när jag har gått i pension unnade jag mig ett nytt teleskop. Har ett celestron sedan tidigare. Min drivkraft för att betrakta natthimlen är mer att göda en stark känsla av förundran än ett behov att känna namnet på alla stjärnbilder etc.
Min fråga är, finns det någon som kan instruera mig via telefon, skype? Det är handkontrolen som ger mig problem.
mvh
gglans
gay.glans@gmail.com
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Re: Behov av hjälp Skywhatcher D 130 F 650

Post by Starfish »

Roligt att prata med dig i telefon hehe , du verkar vara en trevlig prick hoppas du fick ordning på teleskopet efter min guidning :P
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
gglans
Posts: 2
Joined: 2018-10-16 00:19:34
spamtest: JA

Re: Behov av hjälp Skywhatcher D 130 F 650

Post by gglans »

Detsamma säger jag starfisch.
Men ännu har jag inte löst mina problem. Men kom en bit på väg. Strömförsörjningen blev för svag.
Är det ok om jag ringer dig igen framgent?
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Re: Behov av hjälp Skywhatcher D 130 F 650

Post by Starfish »

Det går bra :)
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !

Return to “Teleskop allmänt”