TSL237 till SQM-bygge sökes...

Här kan du skriva om dina teleskopbygge och andra byggprojekt (som observatorium mm) med beskrivningar, ritningar och bilder.
Post Reply
Magnusedback
Posts: 210
Joined: 2015-12-02 21:28:06
spamtest: JA

TSL237 till SQM-bygge sökes...

Post by Magnusedback »

Är det någon som har en TSL237 över som jag kan köpa.

Hittar dom bara hos Mouser annars. Blir onödigt dyr frakt för en liten komponent.

Mvh
Magnus
hbar
Posts: 584
Joined: 2010-05-14 18:22:47
spamtest: JA
Location: Lund

Re: TSL237 till SQM-bygge sökes...

Post by hbar »

Får du inte av någon annan så kan jag beställa nästa gång jag handlar på digikey (om någon vecka).

/Håkan
Magnusedback
Posts: 210
Joined: 2015-12-02 21:28:06
spamtest: JA

Re: TSL237 till SQM-bygge sökes...

Post by Magnusedback »

hbar wrote:Får du inte av någon annan så kan jag beställa nästa gång jag handlar på digikey (om någon vecka).

/Håkan
Toppen Håkan!

Hör av dig när du ska beställa, kanske att jag vill ha ett par extra på lager.
Jag betalar självklart, vi swich eller hur du nu vill.

Mvh
Magnus
hbar
Posts: 584
Joined: 2010-05-14 18:22:47
spamtest: JA
Location: Lund

Re: TSL237 till SQM-bygge sökes...

Post by hbar »

Jag har 2 liggande (som jag tänkt anv själv men inte fått tid) så om du har brått så kan du få dessa annars köper jag väl en 10st då det förmodligen är fler som vill ha framöver. Har du tänkt ta fram ett pcb eller skall du bara patcha ihop något? Skulle kunna fixa ett sådant också med en pic o några 7 segm led. Kostar inte så mycket om man kör det som prototypserie men jag vet inte om där är något intresse.

/Håkan
Magnusedback
Posts: 210
Joined: 2015-12-02 21:28:06
spamtest: JA

Re: TSL237 till SQM-bygge sökes...

Post by Magnusedback »

hbar wrote:Jag har 2 liggande (som jag tänkt anv själv men inte fått tid) så om du har brått så kan du få dessa annars köper jag väl en 10st då det förmodligen är fler som vill ha framöver. Har du tänkt ta fram ett pcb eller skall du bara patcha ihop något? Skulle kunna fixa ett sådant också med en pic o några 7 segm led. Kostar inte så mycket om man kör det som prototypserie men jag vet inte om där är något intresse.

/Håkan
Har inte bråttom egentligen, men får jag köpa en vore det kanon.
Beställde från aliexpress för någon månad sedan, men lyckades få TSL257 istället... :sad:

Tänkte patcha ihop något med en arduino utan display för att ha mer eller mindre fast i mitt obs.
Sen gör jag ett litet windows program i visualstudio för att läsa ut värdet bara.
Jag är inte någon programmerare, men jag har lyckats fått små windows program att funka skapligt med arduino för att styra ett relä eller liknande.

Mvh
Magnus