Sequence Generator Pro (SGP) - förändringar

Programvara för astrofoto och bildbehandling.
Post Reply
User avatar
Datarolf
Posts: 272
Joined: 2015-05-03 11:45:11
spamtest: JA
Location: Huddinge

Sequence Generator Pro (SGP) - förändringar

Post by Datarolf »

Hej!

För oss som använder Sequence Generator Pro (SGP) som styrprogram har det skett en del förändringar under september. Leverantören har övergått till en abonnemangsmodell istället för att ta betalt per större release av SGP. Abonnemanget är förhållandevis dyrt (USD 59 per år) men ger då tillgång till alla uppdateringar oavsett release samt utökad support från leverantören. Vill man inte betala är det inget som hindrar att man ligger kvar och använder sin nuvarande release av SGP, men man får då inga uppdateringar.

Leverantören av SGP, Main Sequence Software, har sänt ut ett mail till alla sina registrerade användare av SGP, med en del viktig information om hur man fortsätter att använda SGP, med eller utan att ha blivit abonnent. I mitt fall hamnade detta mail från 21/9 i min skräppost och var på väg att kastas, innan jag via en tråd i forumet Cloudy Nights blev uppmärksam på att förändringen var på gång. Alltså SGP-användare: Kolla er skräppost och ta del av anvisningarna från Main Sequence Software!

Vänliga hälsningar
Rolf J

Return to “Programvara”