Vart är jorden på väg?

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
planet x
Posts: 10
Joined: 2016-01-22 20:03:38
spamtest: JA

Vart är jorden på väg?

Post by planet x »

Nu är det väl ingen som har missat att jorden har kommit ur kurs, sommarsolståndet har varit för ca 1 månad sedan.
Det syns ju tydligt i vår natur att något inte är som det brukar, att allt är tidigare beror ju inte på "global uppvärmning" utan att jorden påverkas av något utifrån.

Man kan se det tydligt om man har tur att det finns några luckor i deras chemtrail, då kan man se andra planeter som kommer allt närmre nu.
Det är vårt binära solsystem som närmar sig. Vad dom har gått ut med så lär det vara 7 planeter och en himla massa månar, det är reflektionerna från dessa som gör alla färger vi ser på himmeln. Den röda färgen lär vara järnoxid och nickel som är det dom kallar svansen.

Ingen kan väl undgå att märka att den ljusaste natten var för ett tag sedan och nu vid midsommar verkar det redan vara sensommar.
Tydligen finns det ingen som kan eller vill tala om när vi kommer att tippa över helt, det så kallade polskiftet.
Någon gissar att vi kommer tippa ner strax under ekvatorn för att sedan resa upp igen, vad det kommer att få för konsekvenser vet ingen men tydligen svår jordbävningar och översvämningar.

De som är intresserade av detta rekommenderar jag att titta på youtube, man kan söka steve olson, eller på nibiru, planet x osv.
/janne
User avatar
stoffe
Posts: 1780
Joined: 2011-12-04 00:36:14
spamtest: JA
Location: Uppsala (UAA)

Re: Vart är jorden på väg?

Post by stoffe »

Vilket roligt inlägg :)

Jag tror du fått några siffror om bakfoten. Sommarsolståndet var den 20 juni i år inte för en månad sen. Om du är skeptisk så mät solhöjden, solen står som högst på himlen när sommarsolståndet inträffar. Om du är osäker på vad sommarsolståndet är för något, läs här på wikipedia.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sommarsolst%C3%A5ndet

Sedan refererar du till chemtrails, vilket syftar på en urkorkad konspirationsteori där någon tror att vattenångan som lämnar flygmotorerna är kemikalier för att bekämpa mänskligheten eller något liknande trams. Vad skulle syftet vara i så fall? Så svårt är det inte att läsa på om dessa flygmotorer och man inser själv rätt så snabbt att det är vatten som sprutas in i förbränningskammaren för att öka verkningsgraden i turbinmotorerna. Eftersom vatten förångas av värmen och ger tryck vilket pressas bakåt och ger flygplanet lite extra skjuts framåt. Tekniken fungerar även på kolvmotorer och är väl beprövad inom motorracing. Läs mer om vatteninsprutning för förbränningsmotorer här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engine)

Vad är det för något som vårt binära solsystem när sig? Vilka färger på himlen? Här där jag är så är himlen endast blå och några cumilusmoln. Om du ser flera färger på himlen så bör du ta en bild med en kamera och visa vad du menar så kan vi förklara vad det är för något du sett.

Ditt inlägg är väldigt rörigt och att jorden kommit ur kurs låter totalt osannolikt. Ingen på jorden har varken känt eller märkt av något stort föremål som passerat nära som rubbat jordens bana. Helt ologiskt.

Du postade ett inlägg tidigare om att du sett Nibiru som är den planet som ingen sett varken i teleskop eller med blotta ögat och heller inte sett någon form av antydan till existens hittills. Den gången vill jag minnas att förväxlade du den med någon av de redan existerande planeterna som tydligt går att se med blotta ögat. Vi fick ingen riktig bekräftelse av dig den gången vad det var du hade sett.

Nåväl, detta forum är inget konspirationsforum utan här ägnar vi oss åt vetenskapliga observationer och många av oss (kanske de allra flesta aktiva astronetmedlemmar?) gör egna observationer både visuellt och fotografiskt. Att titta på ointressanta konspirationsvideos där de inte kan komma med några konkreta bevis av någonting på youtube skulle jag tro har ett mycket lågt intresse av oss som finns här på Astronet.se. Ett konkret bevis är för övrigt att kunna ange himmelskoordinaterna till Nibiru och fler än bara du ska kunna utföra samma typ av observation så vi kan få det bekräftat. Du är självklart välkommen att fråga så hjälper vi dig in i amatörastronomins värld. Däremot måste du vara mottaglig för det vi skriver och det vi förklarar för dig.
Kameror: Nikon D600, ZWO ASI290MM, QHY9
Newtonteleskop: ZW305 12" f/5, Cave Astrola Deluxe B 1965 8" f/8, TS Optics 8" f/4
Refraktorer: Nikon 300 mm f/2.8 + ytterligare några Nikongluggar
Bygger EQMOD-kablar på beställning.
Magnus Nyborg
Posts: 195
Joined: 2012-07-18 19:46:55
spamtest: JA
Location: Örebro

Re: Vart är jorden på väg?

Post by Magnus Nyborg »

Janne,

Inget av det du säger här är sant. Jag misstänker att du inte kan lura någon på detta forum, oavsett hur många gånger du försöker.

Vore det inte bättre att du lärde dig lite om den verklighet vi faktiskt lever i, istället för en den alternativa verklighet du verkar försöka förmedla?

I denna verklighet är alla hittils påstådda varianter av Niburu (påstående som jag sett iallafall) omöjligheter. Inte bara svåra att tro på, fysiska omöjligheter. När en individ påstår att en fysisk omöjlighet inte bara är möjlig, utan sann, då funderar jag bara på hur det egentligen står till med den personen, eller vad hen kan tjäna på det hen säger. Har du provision från youtube att tjäna på?

Om du inte presenterar bevis, så framstår du bara som löjlig. Hittils har du inte presenterad någonting som kan kallas bevis, bara vaga påståenden och hänvisningar till bluff-videos på youtube. Den mest sannolika anledningen du inte presenterar bevis är att det inte finns något för dig att presentera...
User avatar
mikaelanderlund
Posts: 525
Joined: 2008-08-19 20:31:04
Location: Östra svenstorp
Contact:

Re: Vart är jorden på väg?

Post by mikaelanderlund »

Vi får akta oss så att astronet inte blir ett nytt Flashback. Där finns alla tossar samlade. Låt de vara där :)

/Mikael
DeepskyLog http://deepskylog.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Astronomiska skisser http://www.astronomiskaskisser.n.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Vart är jorden på väg?

Post by Bengt »

Jag föreslår att du Janne går lite trevliga astronomikurser med lite mer sakligt faktagranskat innehåll så du får lite mer kritisk syn på vad du hittar på nätet . Måste vara väldigt jobbigt för dig tro på alla dessa domedags tomtar som lägger ut en massa dumheter utan sakligt innehåll bara för att få lite uppmärksamhet samt i värsta fall skrämma upp folk.

Bengt
Init4theimaging
Posts: 273
Joined: 2012-10-28 11:45:43
spamtest: JA

Re: Vart är jorden på väg?

Post by Init4theimaging »

Trodde alla tossingar visste att jorden gick under 21 dec 2012. Alltså inget kvar att oroa sig för :good:

Mvh,
Daniel
User avatar
stoffe
Posts: 1780
Joined: 2011-12-04 00:36:14
spamtest: JA
Location: Uppsala (UAA)

Re: Vart är jorden på väg?

Post by stoffe »

Ja just det har du rätt i Init4theimaging, innan dess var det väl år 1998? För det dividerat med 3 blir visst jävulens nummer. Hur som helst, Janne du är välkommen att delta i detta forum för det är det forumet är till för, dock är det bra om du håller dig till ämnet. Du kanske redan har ett teleskop eller köpplaner på ett teleskop? Jag vet inte riktigt vad du vill? Berätta gärna för oss. Om du vill börja med astronomi så kanske det finns en lokal astronomiförening där du bor eller så får du åka på någon av de stora stjärnträffarna i Sverige. T ex Träff under stjärnorna och Värmland Star Party är två av flera populära träffar. Där träffar man likasinnade amatörastronomer och framför allt har väldigt kul :)
Kameror: Nikon D600, ZWO ASI290MM, QHY9
Newtonteleskop: ZW305 12" f/5, Cave Astrola Deluxe B 1965 8" f/8, TS Optics 8" f/4
Refraktorer: Nikon 300 mm f/2.8 + ytterligare några Nikongluggar
Bygger EQMOD-kablar på beställning.
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Vart är jorden på väg?

Post by Miska »

Åren 333, 444, 445, 555, 666, 667, 888, 999, 1111, 1212, 1332, 1333, 1666, 1888, 1996, 1998, 1999, 2000, 2012 skulle jorden ha gått under.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
magnahrl
Posts: 753
Joined: 2007-11-26 23:29:04
Location: Visby

Re: Vart är jorden på väg?

Post by magnahrl »

Hej Janne,

Jag har observerat himlen och speciellt stjärnhimlen sedan jag var 13 år, 1965. Med teleskop, fältkikare och blotta ögat. Kanske jag t.om. kan drista mig till att kalla mig amatörastronom. Jag har inte på något sätt noterat att jorden kommit ur kurs eller att sommarsoltståndet förskjutits. Under alla år jag observerat objekt på himlen har jag aldrig märkt något avvikande eller märkligt. Bara beundrat och fascinerats av detta underbara universum. Med stor ödmjukhet.
Att det nu skulle vara så mörk himmel att det ser ut som sensommar förstår jag inte. Som vanligt vid midsommartid ser jag Sommartriangeln (Deneb, Vega och Altair) Det som bryter mönstret är planeterna Saturnus och Mars men det är självfallet som beräknat och helt i sin ordning. En sensommarhimel ser man betydligt ljussvagare stjärnor för blotta ögat och bla även andromedagalaxen, M31. Det är då jag börjar dra igång min obssäsong. Tyvärr är det ännu för ljust. Fullt normalt.

Ang. youtube och nätet kan man alltid hitta något där som stödjer ens tes hur bisarr den än tycks vara. Tror jag på tomten eller att Zlatan är en Alien hittar man säkert något på nätet som bekräftar detta.

Som andra inlägg föreslår här tycker jag du kanske ska gå någon astronomikurs eller närvara vid någon lämplig stjärnträff. Finns många kunniga amatörastronomer där. Kanske skulle du tycka det blev en riktigt trevlig kväll/natt eller föredrag!

Nappade du inte på Håkan N:s generösa erbjudande, 29/5, om semesterresa till La Palma och besök på observatorium där? Kunde säkert varit väldigt intressant. Eller kom annat ivägen?

Det finns tillräckligt med jävulskap och orättvisor här på denna jord utan att man behöver uppfinna nya stolligheter där ute. Det är min totala övertygelse.

Janne, jag hoppas du kan hitta en väg till astronomivetenskapen och upptäcka vilken underbar hobby det är som kan bli en upplevelse under ett helt liv. Jag lovar. Rekommenderas & lycka till!

Vänligen,
Magnus :geek:
ragge
Posts: 1422
Joined: 2014-03-23 22:25:03
spamtest: JA
Location: Uddevalla

Re: Vart är jorden på väg?

Post by ragge »

Ironi kan vara vanskligt, men själv tolkar jag det som att Janne står med båda fötterna på jorden och bara refererar till vilka tokigheter som drabbar delar av mänskligheten utan att själv vara vilseledd. Men jag kan ju ha fel...
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

Re: Vart är jorden på väg?

Post by Håkan N »

Nej, jag hörde inget om nåt intresse att följa med till La Palma på en astro-vecka.

Jag kunde inte lova solobservatoriet men ganska säkert lite tid med Carosati på Gallileo, och tillgång till teleskop/kikare.
Men eftersom jag blev lite bekant med sonen till Svenska Göran ( bortgången nu ) tror jag säkert det gått att få till lite tid där.
Så min fråga är varför Janne ens skriver på Astronet ?
Borde ju finnas massor av Planet X websajter där dessa kan frossa i saken, den ena galnare än den andre.
Det finns ju inte en amatör astronom i världen med astro intresse ens kan titta på detta utan att skaka på huvudet.

Visserligen finns ju iden och sökandet på exoplaneter, men det är ju nåt helt annat.

-Janne, vänd dig till en Svensk astro klubb i ditt område och fråga om du själv kan vara med en dag/natt.
Antar det inte är intressant utan istället titta på YouTube klipp som källkritik.

Return to “Allmänt”