Tema till forumet

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Tema till forumet

Post by Miska »

Och nu har jag både laddat upp och aktiverat mörka temat för de intresserade.

För att ändra temat;
  1. Klicka på lilla gubb-ikonen högst upp på forumet
  2. Välj Kontrollpanel
  3. Klicka på Inställningar
  4. Vid Stil kan du välja om du vill ha Basic (vita) eller Basic_Dark (mörka) som tema
  5. Klicka på Skicka när du valt tema så ändras detta
OBS! Om ni hittar något som inte är korrekt med temat, hör av er via PM till mig och berätta gärna vilken sida ni hittat felet på så det blir enklare för mig att gå igenom alla miljarder koder. :D
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Re: Tema till forumet

Post by Martin F »

Snyggt med mörka temat! Dock försvinner texten "senaste inlägget" och "av" eftersom den är svart mot så mörk bakgrund. I alla fall blir det så på mobilen.
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Tema till forumet

Post by Miska »

Martin F wrote:Snyggt med mörka temat! Dock försvinner texten "senaste inlägget" och "av" eftersom den är svart mot så mörk bakgrund. I alla fall blir det så på mobilen.
Tackar, precis vad jag behöver. :) Ska kika på det där!
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Tema till forumet

Post by Robert »

Dark temat känns bättre än det ljusa tycker jag.
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Tema till forumet

Post by Miska »

Folk får välja, alternativen finns där på deras profilsida > inställningar.

Det finns fortfarande enstaka småsaker som måste fixas med det här mörka temat, bl.a. att man får alla fält och såna i samma färger som resten av temat. På vissa ställen, t.ex här när man besvarar ett inlägg ser jag att under texten "Tema till forumet" är det gradient bakom texten "Besvara" när det egentligen ska vara enkelfärgat, men ja, jag får ta det sen någon gång.

Just nu brinner det som bara den på Facebook efter att jag lagt upp en bild på gårdagens fullmåne.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Tema till forumet

Post by Miska »

Nu finns det 4 teman på forumet att välja mellan:

Basic = Vit bas, mörk text (11px)*
Basic_Dark = Mörkgrå bas, ljusgrå text (11px)
LARGE = Vit bas, svart text i större format (18px)
Field = Svart bas, röd text i aningen större format (13px)

* Används som standard just nu.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA