i stort & smått

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
planet x
Posts: 10
Joined: 2016-01-22 20:03:38
spamtest: JA

Re: i stort & smått

Post by planet x »

Håkan N. Du kanske borde ta semester, Nasa har ju gått ut och sagt att dom känner till en 9:onde planet och kanske något mer.
Jag tror att du är inskränkt eller så är du bara ute efter att försöka få sådana som mig att framstå som idioter.

Hur som helst så finns det massor om hela det binära solsystemet att tillgå på youtube, bara att söka sig fram, mes se upp det finns massvis med desinmformation presis som på detta forum. Man lär sig hitta dom rätta ganska fort då dom som försöker dölja bara har konstiga argument.

Ni som inte tror att vi har ett binärt solsystem kan väl göra er en tjänst och vara lite objektiva och söka själva och inte bara lita på dom som säger att det inte finns något sådant.

Ha det bra alla.
Magnus Nyborg
Posts: 195
Joined: 2012-07-18 19:46:55
spamtest: JA
Location: Örebro

Re: i stort & smått

Post by Magnus Nyborg »

planet x wrote:...
Jag tror att du är inskränkt eller så är du bara ute efter att försöka få sådana som mig att framstå som idioter.
...
Janne,

Du får dig själv att framstå som en idiot...
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: i stort & smått

Post by Jonas »

Han har blivit varnad för sitt språkbruk
/Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

Re: i stort & smått

Post by Håkan N »

Janne ! ;-)

Jag gillar semester och astro så jag bjuder dig på semester till La Palma och vi tar in på astro hotellet i Tijarafe.
Där kan vi båda skåda efter Planet X etc, och eftersom jag lärde känna chefs operatören på Gallileo obsevatoriet ( hängiven amatör astronom boendes i Tijarafe ) kan jag lova dig vi kommer se Planet X,, om den finns 'just då' !
Vi ska även besöka Svenska sol observatoriet och jag tror vi med lite vits ord kommer in där.
Men om vi inte hittar din nya planet/sol så bjuder du på en låda med Malvasia från Torres, och allt dokumenterar vi som amatör astronomer till SAAF/astronet - så har vi ett deal ?

Vi åker vid nästa nymåne om det passar dig. Så hör av dig vs planering, kontakt.
Håkan N
Posts: 1033
Joined: 2014-12-15 16:26:17
spamtest: JA
Location: Falun

Re: i stort & smått

Post by Håkan N »

Lite mera om exo planeter. Såg detta idag.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ ... ngsstjarna

Inget nytt egentligen. Det nämns om teorier även om de 'vet' att massan är 10 gånger Jordens. Hur vet dom det frågar jag då mig, från de i Lund som nu sagt detta nyligen.
Ingenting finns dock än bevisat mer än då alla profiler på You-Tube som ser den dagligen alt en neutron stjärna.
Hur det ligger till med vad de ser, det tror jag inte de vet själva ens.
Det dom i Lund pratar om är ju en 'planet', och det dom pratar om på You-Tube är ju en till sol.
Nu när jag såg detta var jag in på You-Tube och ropade mig lite, och i Augusti är det över..antar det varit många deadlines innan ;-)

Jag har läst boken den tionde planeten tror jag den hette för många år sedan, ( inte den nionde ) av Sitchin ang Planet X.
Eliten på Niburi var här ( Planet X ) och gjorde människan med deras DNA vs apors och sedan var de slavar för deras guld brytande för deras planet behövde ett guld stoft runt om ( om minnet är korret )