Wiki - var finns du?

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Wiki - var finns du?

Post by Hans Bengtsson »

Något verkar ha hänt med Astronet:s wiki, jag kan endast hitta några rubriker och länkar:

http://astronet.se/wiki/index.php/Huvudsida

Speciellt är jag angelägen att komma åt den historiska info som fanns där rörande variabler. Är det bara att jag inte har letat ordentligt?

M v h
Hans Bengtsson
ThomasK
Posts: 1652
Joined: 2010-06-29 12:10:36
spamtest: JA
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by ThomasK »

Uuh, det var inte alls bra. Antagligen har den försvunnit efter samma uppdatering som gjort att ÅÄÖ börjat visas fel. Hoppas verkligen Robert har en backup av den som går att lägga in igen, för det är många, många timmars arbete som ligger nerplöjt i de olika wiki-sidorna på Astronet.
Thomas Karlsson
User avatar
AstroFriend
Posts: 4099
Joined: 2012-12-17 13:30:45
spamtest: JA
Location: Stockholm
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by AstroFriend »

Vad är skillnaden jämfört med vanliga Astronet?

Lars
Camera: Canon EOS 6D / QHY5
Mount: EQ6 / HEQ5
Telescope: TS130 APO / Pentax 645 300 mm ED IF
Samt en massa tålamod!

Homepage: http://www.astrofriend.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
ThomasK
Posts: 1652
Joined: 2010-06-29 12:10:36
spamtest: JA
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by ThomasK »

Wikin på Astronet innehåller bl.a den trevliga informationen om alla stjärnbilder via länken "Aktuell stjärnbild" på startsidan. Inom SAAF:s variabelsektion har vi också utnyttjat wikin för att dokumentera projektet med 50 bortglömda miror och även information om nyupptäckta variabler.
Thomas Karlsson
wilt
Posts: 1714
Joined: 2011-10-24 08:34:32
spamtest: JA
Location: Lund
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by wilt »

Googles cache.

/Gustav
8 x 21 monokular / 6x30 Carl Zeiss Silvamar / Celestron SkyMaster 15x70 / 9 cm f/14 Maksutov Cassegrain / 20 cm f/6 Newton.

hemsida / blogg / astronomiblogg / SVO: HGG / AAVSO: HGUA
ThomasK
Posts: 1652
Joined: 2010-06-29 12:10:36
spamtest: JA
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by ThomasK »

Tack Gustav och Google. Nu har jag tagit en backup av sidorna.
Thomas Karlsson
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by Robert »

Mystiskt. Får undersöka varför. Det verkar som alla artiklar finns men den vill inte visa dem av någon anledning. Kanske i samband med den lilla serveruppdateringen jag gjorde i fredags?
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Wiki - var finns du?

Post by Miska »

Robert wrote:Mystiskt. Får undersöka varför. Det verkar som alla artiklar finns men den vill inte visa dem av någon anledning. Kanske i samband med den lilla serveruppdateringen jag gjorde i fredags?
Är servern lokal eller hyr du den nånstans?

Debian är lite tricky har jag märkt själv.
Min box (dedikerad server) kräver att jag uppdaterar Apache2, PHP, MySQL etc separat. Det räcker alltså inte med apt-get upgrade och apt-get update för att allting ska fungera felfritt. Utan jag måste köra en backup av allting och därefter köra uppdatering av allting innan jag kan "återställa" hemsidorna och program (Teamspeak 3) som ska köras.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
ThomasK
Posts: 1652
Joined: 2010-06-29 12:10:36
spamtest: JA
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by ThomasK »

Kan det vara denna bugg Astronet wikin har råkat ut för?
https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:E ... t_is_there

Jag undrar också vad som händer med problemet att ÅÄÖ visas fel, något nytt där?
Thomas Karlsson
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by Robert »

Min server är lokal och står på jobbet.

Kan vara samma fel jag har råkat ut för som Thomas htittade. Skall undersöka det.
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Wiki - var finns du?

Post by Robert »

Löste det problemet men fick ett annat med kopplingen mellan forumet och wiki för inloggningen som inte är kompatibel med nya PHP....
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Wiki - var finns du?

Post by Miska »

Robert wrote:Löste det problemet men fick ett annat med kopplingen mellan forumet och wiki för inloggningen som inte är kompatibel med nya PHP....
Visst är det härligt?

Själv ska jag slopa min server och skaffa en box annanstans. Pallar inte med gamla men dyra boxar!
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA

Return to “Allmänt”