Frågetecken ?

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
ThomasK
Posts: 1652
Joined: 2010-06-29 12:10:36
spamtest: JA
Contact:

Re: Frågetecken ?

Post by ThomasK »

Jag tror jag lyckats fixa till så att ÅÄÖ blir rätt även på SVO. Jag la till PHP-kommandot "header('Content-Type: text/html; charset=iso-8559-1');" i connection-filen som i sin tur anropas av alla övriga 150 PHP-filer.

Hör av er om ni hittar nån sida på SVO där ÅÄÖ fortfarande visas fel.
Thomas Karlsson
User avatar
AstroFriend
Posts: 4099
Joined: 2012-12-17 13:30:45
spamtest: JA
Location: Stockholm
Contact:

Re: Frågetecken ?

Post by AstroFriend »

Hej Robert!
Det går framåt!
Jag har fortfarande frågetecken kvar i galleriet där man tittar på bilder.

Om jag förstått rätt är det du som driver denna fina site/forum. Får framföra ett stort tack då jag har mycket stor behållning av att både läsa och skriva här samt får mycket inspiration!

/Lars
Camera: Canon EOS 6D / QHY5
Mount: EQ6 / HEQ5
Telescope: TS130 APO / Pentax 645 300 mm ED IF
Samt en massa tålamod!

Homepage: http://www.astrofriend.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Frågetecken ?

Post by Miska »

Den där galleri-sidan är också rätt rolig att titta källan (source) på.
Den liksom hämtas från en mapp(?), eller dylikt, och ska "ingå" i designen, men hamnar dessvärre på sin egen flik helt och hållet.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
User avatar
AstroFriend
Posts: 4099
Joined: 2012-12-17 13:30:45
spamtest: JA
Location: Stockholm
Contact:

Re: Frågetecken ?

Post by AstroFriend »

Nu tycks det blivit ännu allvarligare fel förutom frågetecknen som kom med tidigare, nu kommer inte ens texten med i galleriet.

Här är en del av felmeddelandet som kommer upp när jag försöker lägga in en mer omfattande text:
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /home/astronet/wwwinclude/image.php on line 114: pg_query(): Query failed: ERROR: invalid byte sequence for encoding "UTF8": 0xe56e20 HINT: This error can also happen if the byte sequence does not match the encoding expected by the server, which is controlle

/Lars
Camera: Canon EOS 6D / QHY5
Mount: EQ6 / HEQ5
Telescope: TS130 APO / Pentax 645 300 mm ED IF
Samt en massa tålamod!

Homepage: http://www.astrofriend.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Frazze
Posts: 653
Joined: 2008-08-06 15:54:35
Location: Älvsjö
Contact:

Re: Frågetecken ?

Post by Frazze »

Några nyheter angående detta?
Det är väldigt störande att texten i galleriet samt på förstasidan är förvrängd.

Mvh
Daniel